Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

onsdag 12 oktober 2011

Allt från början

ja nu ska jag ta allt från början så ni alla hänger med.

Hon hade knappt ätit på hela veckan och bara petat i maten men jag trodde ju då att det kunde vara magsjuka lr nya medecinen och att det var övergåeende.
Cerine hade ont i magen hela förra veckan (började förra söndagen) men pallade gå i skolan och ville det. I fredas kom hon hem och skrek av smärta och bara låg hela tiden.

Lördagen åkte vi in på akuten och träffade där Håkan Briland.  Han kände klämde både här och där. Gav henne lavemang.  Skickade hem oss och sa att jag skulle ge henne alvedon och novalucol (?) Och meddelade att jag kunde ju inte räkna med att han skulle ringa in personal till röntgen på en lördag.
Åkte hem och gav henne novalucol,  hon petade i sig lite tacos men det kom upp lika fort igen.
Sen spydde hon så fort hon åt lr drack.

Söndagen åkte jag in igen på akuten och fick då träffa nån Per.
haan tog urinprov och blodprov (crp ) som visade sig vara utmärkta. 
Han klämde och kände även han men skickade hem oss igen eftersom proverna var bra.

Måndagen ringde jag mitt hjärta vårdcentral och fick en tid vid ett.
Åkte in och Thomas Ehn skickade oss omedelbart upp på kirurgen då hennes mage var lite hård å svälld på höger sida.
Cerine mådde vid det laget rätt dåligt. Hon skrek å klagade i väntrummet så folk kollade sådär fräckt (som att cerine skulle vara tyst typ)
Väl uppe på akuten (det var där vi skulle träffa kirurgläkaren) så tog dom lite prover igen och gjorde ultraljud som visade inget.
Vi blev inskrivna på avd 19 i måndagefm.
Dom gjorde inte så mkt mer den dagen. Satte dropp och gav henne alvedon. Hon skulle vara fastande utifall man måsta göra ett ingrepp.
Vi försökte sova men då droppet pep hela tiden hon böjde armen så var vi vakna mestadels av natten.
På morgonen så fick hon äta igen men så fort hon åt fick hon ont i magen igen.
Jag började tro att det kunde vara laktos men inget gjordes för att kolla det.
Sen så gick den dagen och vi fick veta att vi skulle bli kvar en natt till. 
Jag skällde för jag att dom inte gör ngt.  Det går ju för fan fortare å blir mer undersökt på akuten än  på avdelningen. Sjukt för fan!!!
Hon provade äta nyponsoppa och det gick bra och hon fick inge ont av det så vi provade ge henne paastasallad med creme fresch i men det gick inte.  Hon fick dropp igen och skulle vara fastande igen från midnatt till idag på morgonen då hon skulle göra ett nytt ultraljud. Vid tio käkade hon lite godis utan att få ont i magen. Drack en massa dricka som gick bra.
Droppet satte dom om så hon fick ha det i handen ist för i armen.  Vi fick sova ostört.

Imorse vaknade jag av att dom kom in och ville ta lite mer prover. Proverna visade inget !!!
Kirurgläkren kom in och sa att efter ultraljudet fick vi åka hem.  Cerine glad i hågen och jag insåg att vi kanske kommer iväg tilll sthlm änd. Då var klockan nio, tio i elva gick tåget.
Ringer runt och fixar å trixar. Liselotte kom å hämtade mig på sjukan, mormor kom upp till cerine och följde med henne ner på ultraljudet. Jag åkte hem fort med Liselotte för att packa ur sjukhus väskan, packa om och bege mig in till stan igen. Upp på sjukhuset och kollade med mamma och cerine om allt var bra.  Ultraljudet så bra ut och cerine verkade må bra.

Å nu sitter jag på tåget på väg ner.
Funderar på vad hon kan "lida " av men jag tror till nittio procent att det är laktos så på fredag ska vi upp på mitt hjärta och ta prov på det.
Vincent är på dagis å likaså filippa, farmor kommer och hämtar dom senare idag och ska sova hemma hos oss med dom inatt.
Cerine och nathalie sover hos mormor å myser där.
Själv ska jag ringa hotellet och kolla om jag kan få tillbaks rummet som jag avbokade igår.  Ringa  och hoppas på att dom inte sålt mina biljetter än.  Ja så på väg ner är ja å rummet är nog rätt säkert men biljetterna till Lars kan bli problem men men vi får hålla tummarna.

Så fort jag kommer fram ska jag traska iväg å köpa strumpbyxor å sen upp på hotellet för en dusch.
Ringa till mormor å höra om cerine är Okej fortf. annars tar jag nästa tåg hem igen.
Ja vilken cirkus va???




My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar