Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

tisdag 22 januari 2013

Folsyra

Åh va less jag blir, hade skrivit världens längsta inlägg åså fumlar jag till de så allt försvinner.
Ja bara att börja om fast i kortare drag.
Fick läkarsamtal idag då fler av mina provsvar hade kommit.
Mitt blod mådde inte så bra tydligen.
Jag har en läkare som heter Mohammed, ja han kan för fan inte ens svenska tillräckligt för att kunna förmedla vad man lider av. Men ska även beundra honom för att han är en skit duktig läkare. Han har kanske lyckats fått reda på varför jag mått så dåligt under alla dessa år och det har ingen annan läkare lyckats med.

Ja iaf fick jag fram att jag hade kraftig folsyrebrist och att det fanns ett recept på apoteket att hämta ut.

Knatade dit och hämtade ut medicinen.
Hemma läste jag vidare vad folsyra är och vad det kan påverka, vad det beror på osv.
Läste å läste å läste så nu är jag expert på det oxå;-)

Kom till en sida där en tjej/kvinna skrivit om hennes liv med folsyrebrist.  Jonas läste och hans reaktion var - men det är ju du som skrivit de ju!
Ja så likt mitt liv och mående är det så det hade lika gärna kunnat varit jag som skrivit.
Länken kommer här http://thezzan.com/2012/08/19/att-leva-med-folsyrabrist/

Gå in och läs om folsyra och framför allt ni som är gravida. Ett foster kan födas med hjärnan utanpå huvudet lr med hjärtat utanpå kroppen osv om man har folsyrebrist under graviditeten.
Så vitt jag vet så har ingen någonsin tagit såna prover på mig tidigare och ändå är jag stamkund på vårdcentralen. Kan ju ha att göra med att jag är så fruktansvärt stickrädd så det inte är så många som fått tagit prover på mig. Kan räkna på en hand dom olika tillfällena jag tagit blodprover.
Läkarna har nog velat att jag ska ha tagit prover typ tusen gånger men jag har ofta vägrat så jag får väl skylla mig själv till viss del.

Tänk vad livet blir underbart om jag blir fri från tröttheten, mattheten, värken, om humöret inte svänger så mkt. Fan jag kanske får tillbaks mitt liv igen.

Så nu äter jag piller för fulla muggar och hoppas jag får bli frisk igen. Kommer inte ens ihåg när jag vaknade utan värk sist. Va kanske 2008 nångång.

Näe nu ska jag sova och drömma och planera framtiden utan värk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar