Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

torsdag 15 april 2010

Sjuk

Jag har ju inte bloggat ngt nu på några dagar. Beror mest på att jag varit sjuk och är det fortfarande. Har ju varit vrål förkyld i evigheter nu känns det som. I tisda´s (igår) fick jag nog efter en sömnlös natt och frossa å ont i hela kroppen. Ringde dagjouren och fick tid två timmar senare. Läkaren var super och jag fick ett pencelin mot lunginflamation fast jag inte riktigt hade det än då men han hörde att det fanns ngt i lungan som gjorde att han gavmig den. Dessutom fick jag mediciner som är mera långsiktiga och som jag antagligen ska ha resten av livet..............ja så är det. Medicinerna är först en nässpray som ska göra att jag inte är snorig jämt å ständigt. Sen en inhalator som inte är bricanyl och inte pullmicort men som ska vara bättre än det och som jag ska inhalera så att mina lungor inte är så känsliga mot infektioner. Han tyckte det var lite konstigt att jag inte hade fått detta förut eftersom jag har ätit så pass mkt antibiotika som jag har gjort dom senaste åren.
Bra att det finns doktorer som fattar meningen med att vara läkare och som inte bara ser patienten som han / hon är för dagen utan som verkligen vill hjälpa och göra livet bättre för en. Tack doktorn!!!!
Så idag mår jag lite bättre. Är iallafall på benen vilket jag inte var på hela dagen igår efter jag varit i stan hos läkren. Skönt skönt.
Har även kommit på att mitt måeende kan ha att göra med den här lägenheten. Ska nog fan ta hit ngn som kommer å kikar på fuktigheten här. Kanske måste flytta i värsta fall men det gör jag gärna om det är ngt med luften här hemma innan det drabbar barnen.
Är så sjukt trött på att vara trött och inte ha ork till ngt. Måste få bukt med min hälsa.
Dagen idag har varit rätt bra. J var iväg å jobbade en stund mellan nio å ett typ. Jag å Vincent tig det lungt och bara myste. Jag orkade hänga en tvätt men det var typ allt jag orkade för sen när jag hade pallrat mig i duchen så mådde jag illa å fick upp typ det jag ätit under dagarna som varit.
Helgen hoppas jag vara så pass bra att jag vågar mig till stan för att gratta Ebbis och kika lite mera på Lilla Alvin. Men får se kanske väntar med det tills jag är helt hundra på att jag inte kan smitta dom och tills jag ätit upp all pencelin.
Funderar skarpt på att pierca mig, snacka om 30 års kris. Jaja man lever ju för fan bara en gång så varför inte????
Blir det fullt så kan man ju bara ta bort det.
Även en tatuering till skulle sitta fint innan sommaren. Vet inte riktigt vad jag vill göra först av alla motiv jag vill ha.
Tänk att idag när posten kom så fick jag ett erbjudande om att få hem HÖSTENS H&M katalog. Öhh ja visst varför inte men tanken på höst/vinter kläder innan ens våren kommit känns ju avlägsen. Snacka om att det är konkurens överallt om allt. Så snart får vi väl hem kataloger för några år framåt. Lite skrämmade men men .....................
Åhh jag har världens bästa överraskning till mitt hjärta till våran bröllops dag som det dock är länge till än men som måste planeras när man har barn.
Kommer bli en helt underbar helg med min lovely.
Nathalie har badat idag med skolan och glömde sin klocka där men som tur är så ska Cerine dit på badet i morgon med skolan så hon skulle kolla om dom hade hittat den.
Nathalie var även på sin fotboll nu ikväll. Cerines fotboll har inte börjat ännu men skulle ev sätta igång i maj.
Fick ett paket från H&M i förrgår med lite sommar kläder till barnen. Så skönt med klänningar ju. Nu är det bara att vänta in solen och värmen som vi hoppas kommer mkt i sommar.
Nä nu ska vi sussa!!!!
Love.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar