Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

fredag 11 april 2014

Att klä sig eller inte klä sig

Länge sedan nu igen. Jag har inte mått så bra den senaste tiden men nu är det bättre tack å lov.
Veckan har bestått av skolan och ännu mer skola. Har prov på måndag i hela medicinkursen, dock bara voms delen så det blir nog bra. tänka logiskt så går det vägen antar jag.
 Barnen har varit på skola/dagis förutom loui som en dag var hos doktorn så han fick följa med mig på skolan en stund innan. Han har ju varit så himla hostig och så i ja jag vet inte hur många veckor så jag bokade en tid åt honom eftersom han vaknar på nätterna och bara gallskriker..............suck!
Jag antog nästan att det var att komjölksprotein allergin hade kommit tillbaks men då han varit så pass hostig så tänkte jag att det var lika bra att någon fick kolla på honom. Doktorn som för övrigt var det segaste jag mött sa att han inte hade några förhöjda värden och att allt såg bra ut förutom att han var lite svälld i körtlarna i halsen och under hakan. Hon ville iaf ge honom antibiotika utifall han hade drabbats av en bakterie som gör att en vanlig förkylning blir väldigt långdragen. Så nu går lilleman på pencilin men mår bättre och sover tillåmed på nätterna.

Jag har varit fruktansvärt dålig på att träna den senaste tiden, var ju halvkrasslig i två veckor och den här veckan har det bara blivit två ggr. Usch fy mig och framför allt med tanke på att jag ätit typ godis och skit varje dag. Lovar att jag gått upp tre kilo.  På måndag är det en ny vecka och nya tag, ja jag vet att man inte ska skjuta upp saker å ting utan göra det på en gång men jag får bättre motivation om det är en ny vecka med nya möjligheter liksom.

Idag är det äntligen fredag igen och vi har haft mys med kidsen,  cerine sover i näsviken hos klara inatt så henne får man mysa med imorgon.

Gud vad jag längtar tillbaks till näsviken, typiskt när det börjar bli sommar men blir den ledig igen så flyttar jag. Jag vill att barnen ska kunna springa på gården och bada m.m.  Nära till dagis hade vi och nära till träning osv. Ja jag vill helt enkelt tillbaks.
Jag trivs väl här i stan oxå men vafan det är ju lite lämpligare för kidsen att bo som vi gjorde förut.
Här är det nära till affärer, jag har närmare till skolan än vad jag skulle ha från näsviken, barnen har massa aktiviteter här i stan, J har närmare och jag har nära till gymmet.....................MEN det är ändå inte samma sak, eller oxå är det jag som aldrig blir nöjd nångång för om jag bodde kvar så hade jag nog velat in till stan.
Jaja det märks hur tusan det blir, jag har ingen brådis än men om nåt år vill jag gärna bo där.

Den här sommaren kommer jag ändå att tillbringa i skolan och när jag inte är i skolan så kommer jag att jobba till stor del så barnen kommer vara hemma med pappsen i stort sett hela sommaren, ingen unge har ju dött av det men jag, hur ska jag klara mig utan att få vara ledig med mina små som jag alltid varit när det har varit sommar???!!!
 Nästa sommar ska jag iaf vara hemma oavsett om jag jobbar eller pluggar, I dont care!!!

Vad ska ni göra i sommar, har ni hunnit planera nåt?
Själv så har jag ingen anning om vad vi ska hitta på å de e ju så svårt att planera in något oxå då jag pluggar hela sommaren. Får använda oss av helgerna för att göra det vi vill.  Vi ska iaf ner till sthlm till graven som vanligt, en sväng på furuvik med iaf dom minsta ochsen så vill ju dom stora till london så vi får väl se om allt hinns med.

appropå ingenting så, visst är det ett rent helvete när man ska klä på barnen just nu innan man ska lämna dom på dagis???!!!   Jag tar alltid på dom flecefodrat galonset från didrickson men fråmåt lunch är det så varnt att man smäller av i tshirt nästan. Idag när J hämtade dom hade dom varit ute i flecejacka och flecebyxor endast och det verkade ju vara ett lämpligt val just i dag då solen värmde som aldrig förr.  Jag satt by the way ute halva förmiddagen och drog i mig lite D vitamin. Så underbart skönt med solens strålar, så som jag har längtat.

Har även ett serie tips till er som inte redan sett den, Breaking Bad!!!!
Den finns på netflix om man inte vill köpa den.
Även Orange is the new black är ett hett tips, finns oxå på netflix.
Netflix är nog det bästa som hänt på länge.
Ja vissa tycker nog att den senaste mobilen är det bästa som hänt men jag är inte speciellt intreserad av mobiler överhuvudtaget utan jag är glad om man kan prata, skicka sms/mms, använda internet å sen om det är den nyaste eller en äldre modell rör mig inte i ryggen.
Finns så mkt annat att lägga pengarna på ist.



Näe  nu har jag svamlat nog så nu ska jag gå ner och hämta upp tvätten men min kära make. Inga bilder idag då jag sitter vid datorn och inte har hunnit överföra alla än.





My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar