Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

söndag 13 april 2014

Rumel och rabalder och en massa koas

Ojoj vilken dag detta har varit, har varit fullt ös hela dagen.
Började morgonen helt okej faktiskt, J kom in och meddelade att frukosten var serverad. Satte genast igång med att städa efter att ha plokat ihop 
efter frullen. Städade alla rum, damma, dammsuga, skura på 2½ timme...........
Låter som om att allt var frid och fröjd men skenet bedrar kan jag säga, kidsen har bråkat HELA jävla dagen idag igen. Dom stora ligger och slåss i en hög medans jag försöker sära på dom, dom små gör massa bus och gör allt dom inte får göra. Så medans man har särat på två så har dom andra hunnit med att göra bus så det bara är att börja om att städa igen i köket. Suck, när ska detta lätta???
Bad om att få vara med i en grupp för föräldrar till barn med AHDH för 1½ år sedan på BUP och då var gruppen full och sist jag pratade med dom så skulle jag få vara med och den skulle starta i vår men än har jag inte hört nåt så ska ringa dit imorgon igen.  BUP här är inte alls så bra som det borde vara enligt mig men men tur man är medveten om det och att jag kan stå på mig. Lider med föräldrar som kanske inte alls har samma envishet  och bestämdhet i sig som jag har.  Usch hur sjukvården är idag. Blir bättre när jag kommer ut på riktigt och får jobba.
Bestämde med kidsen att vi skulle skynda oss ut medans vädret fortfarande var okej. Ett var vi ute och på väg mot borgarparken idag igen. Dom stora ville inte följa med men jag tvingade dom då jag anser att även dom kan må bra av lite frisk luft.












 Nathalie och Cerine gungar, å jo jag tjatade på nathalie att hon skulle ha jackan men hon vägrade just då men sen så blev det lite kallar så då kom den på ändå





 Brum brum, brum brum vi brummar fram så glatt.


 Haha ja vad säger man om denna bild, måste ju spexa lite gamla karln å
 Liten fika paus
 "hej mamma"

 Nathalie och loui ska åka kana


 Fina älskade cerine
 Bildbevis på att även stora brudar kan roa sig i lekparken



 Kan själv


 tur att syrran e med ibland
 Vilda loui som halft kastar sig ner från kanan.


 Ja typ sådär har vår dag ute sett ut. När vi kom hem så skulle jag göra mannagrynsgröt till några hungriga barn och allt var frid och fröjd tills jag står och ska hälla upp gröten för då har lilleman hunnit med att smita in till köket och satt handen på plattan, ajajaj!!
Han fick brännskador över hela handen och jag som precis kokat gröten på sexan.
Han skrek å skrek å skrek konstant i några timmar så grannarna måtte väl ha trott att vi misshandlade honom. Han hade så ont så han spände sig å ålade sig på sängen min älskade unge. Mamma fick bära honom i nån timme och mysa med honom innan alvedonen hann hjälpa riktigt. Spolade handen i kallvatten men det var inte direkt någon höjdare om ni frågar loui själv så jag fick tvånghålla handen en stund under strålen för att kyla ner så mkt som möjligt.
 Han blev bättre i smårtan framåt kvällen så jag hoppas att han inte har ont imorgon. Har prov imorgon ja så J blir hemma med honom för att se om det blir blåsor och kolla så dom inte spricker.
Vill inte lämna honom på förskolan med brännskadad hand och framför allt inte första dagen utifall blåsorna spricker och han får in sand och annan smuts där i.  Kanske går hem efter provet ist och avlöser honom.  Han SKA även passa på att uppsöka läkare för sim hosta som mer å mer verkar vara en lunginflammation då den hållt i sig i två veckor och så länge har han aldrig varit sjuk förut, inte så länge vi varit ett par vilket vi har varit i tio år snart så nånting är det.

Usch min lilla och stora pöjke har illa. Min lilla framför allt!!! Lider med honom så otroligt mkt, var gråtfärdig när jag såg hur ont han hade.

J gick upp och grillade lite kycklingfilé till middag


Alla barn åt bra förutom Loui då som inte åt alls idag, stackars liten.

Känner mig lite mör så nyss gjorde jag i ordning detta och satt och smaskade på under tiden jag fixade min lunch tills imorgon, omelett. 

Har försökt plugga lite men inget går in och frågan är om jag verkligen klarar provet imorgon eller om det ska vara det första provet som jag kuggar mig på men det gäller att bara tänka logiskt i just VOMS.
Äh klart jag inte ska kugga mig!!!!

Nu ska jag gå å få några timmars sömn innan klockan ringer. Och imorgon är det nya tag som gäller, no candy och annat onödigt socker och bara en massa bra träning som gäller.


Godnatt sweethearts



My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar