Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

lördag 19 april 2014

torsdag och fredag

TORSDAG


I torsda´s var jag hemma från skolan men det gjorde det samma då jag fick veta att dom slutade efter att dom kommit dit då läraren var sjuk. 
Jag hade inga barn alls hemma utan var helt solo, vaknade halv elva. Ja jag vet HALV ELVA men jag är så otroligt trött nuförtiden, kanske är pga pollen, nån infektion i kroppen. Iaf så drog jag snabbt en dusch å sen åkte iväg och handlade med mammi. 
Först Ica Maxi som jag älskar, kan gå där i flera timmar om jag hade haft den tiden över.  Näe tog det jag skulle ha och det blev väl en två kundvagnar, jag en å mamma en.  Älskar även vetskapen om att det alltid finns mat hemma så man slipper springa på affären på veckorna då man kommer hem sent och är trött och vill vara med kidsen innan dom ska sova. 
Två kundvagnar och en proppfull bil men men lite till går det nog att klämma in så vi drog på ÖoB oxå. Jag brukar köpa skurmedel, tvättmedel, och andra förbrukningsvaror där.  Blir både billigst och är mest praktiskt då dom har allt jag behöver förutom mat. 
 Där blev det tre STORA påsar till och lite som inte fick plats i påsarna.  Köpte även lite glas, älskar färggranna glas på sommaren så i år blev det glas från ÖoB, äh ska ju bara dricka ur dom och jag skiter i om dom kommer från ÖoB eller från NK.  Inget jag lägger vikt vid direkt. 
Jag är ingen som måste ha allt i dyrt utan jag kan gärna ha lite mer pengar kvar och köper billigt ist iaf när det gäller glas och rengöringsmedel iaf haha!!!!

Kom hem med allt i lagom tid för att J skulle komma hem från jobbet vid två, då skyndade vi oss att packa upp allt och fyllde frys, kyl och skafferi. 











Cerine kom hem från skolan och vi begav oss iväg på mitt hjärta hälsocentral för att spola ur hennes vaxpropp, hon var så nervös över att det skulle göra ont så hon grät på vägen dit, jag försökte trösta henne men det uppskattades inte tydligen för då var jag en jävla kärring.  Ungar idag!!!!


Jag hade hört att det skulle kännas lite att spola ur örat men hon sa inte ett ord och efteråt så berättade hon att det hade varit skönt bara.  Så nu vet ni som ska spola örat att det inte är ngt att vara nervösa över, det är skönt!!!!!


Gick färbi frukt och grönsaks ståndet på möljen på vägen hem och köpte lite grönsaker.  Älskar att man får gå ute och plocka det man vill ha, köpte även jordgubbar som vi ska smaska på.











Hem igen och sen invänta att J skulle bli klar så vi kunde gå på apoteket och hämta hans medicin.
Han har ju fått concerta han oxå, ADHD familjen no 1 eller????
Ska bli så skönt när hans medicin verkar som den ska, han är fantastiskt duktig på det mesta men han kan vara oerhört jobbig att leva med oxå. Nu säger inte jag att jag är felfri och att jag är speciellt lätt att leva med men jag är iaf medveten om det vilket han inte varit på hela tiden. Förnekelse för sin sjukdom kanske man skulle kunna säga. 

Gick en sväng på stan oxå och jag var in på quriosa som ska flytta och byta lokaler så där var det 30-50 % på allt i butiken.  Me like eftersom jag älskar deras butik. Köpte dock bara en liten svart häst som nu står och pryder mitt vardagsrums fönster.

J gjorde sima som är en finsk nationaldryck som man dricker på valborg, består av citroner, jäst, vatten och ja gud vet mer.  Han gjorde av 8 citroner och det blir 16 liter.  Det smakar inte alls bra om du frågar mig men barnen tycker om det och j så dom får väl dricka det då!!!!











 Kollade på tv hela kvällen och var allmänt lat, usch jag har dåligt samvete över gymmet ska ni veta men men det kommer tillbaks. Brukar gå i små perioder och jag inväntar nästa energi period så det står härliga till.





FREDAG




Lång fredagen är väl den tråkisgaste dagen på hela året, inget har öppet, barnen tjatar om påskharen men då man vill hålla på traditionerna så får man utstå tjatet till så påskafton. 

Vi gjorde mest ingenting, fick bestök av Sandra, Ebba och Alvin en sväng men annars så stog tiden stilla igår.  Gjorde absolut ingenting, halv taskigt väder så ville inte gå ut och orkade inte storstäda, tvätta gjorde vi och bytte sängkläder men det är nog det enda nyttiga på hela dagen, ja flrutom att jag rensade lådorna i hallen då. Då har man tråkigt då man rensar dom lådorna frivillgt. 

Kommer lite bilder från vårt hem som vanligt och kanske att en å annan unge slinker in................

 Älskar levande nya färska fina blommor och tulpaner funkar alltid.



























 Hästen från quriosa



 smart lösning för mobiler som ligger överallt.




 
 


My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar