Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

måndag 21 april 2014

Bilder från Påskafton

 Här kommer dom utlovade bilderna.

Ja vi firade påskafton här hemma och hos min mammi.
När vi vaknade så hade påskharen varit här så här blev det en väldans fart på kidsen så fort dom vaknat.  Dom satt en stund snällt och knaprade lite gotta men det varade inte alltför länge sen så var det som det brukar, tjafs, tjafs och mer tjafs.   Men dom var ack så söta medans dom var stilla.  Man får passa på att mysa med dom dom små stunderna dom är stilla.
Vi åkte till mamma och där  tog  vi en promenad på affären, passade då på att fota lite blommor men även på mammas gård fanns massor av fina blommor som hon planerat. 
Cerine plockade vitsippor och la ut som ett C.

Vi åt mat och efterrätt och barnen lekte som vanligt, man får vara den där arga mamman som är på ungarna hela tiden " ajaj inte så, ajaj inte röra den osv.


Nu är klockan tjugo i tolv och kidsen har äntligen somnat,  jag å darling har ätit en liten mini middag tillsamans nyss.   Rostbiff och potatis sallad, jorgubbar och vindruvor.............tog även en portion med kladd sallad som jag nyss gjorde.............mumms!!!!
Inte varje dag man får sitta själva och äta och dessutom få sitta stilla under hela måltiden.  Tysntaden var ljuvlig men ödslig. Vi är vana att det ska vara en massa ljud omkring oss när vi äter och minst ett glas ska spillas ut vid varje måltid (oftast Vincent eller Loui).  Att man måste resa sig typ tio ggr varje måltid för att hämta än det ena än det andra.  Men nu var det tyst och lungt,  sövande nästan!!!!
Nathalie har haft en polare här sen tre idag, älskade Zimone som nathalie var rätt mkt med i näsviken.  Dom har varit ute mestadels av tiden tycker ja så det har inte varit några som helst problem.  Zimone är så snäll å lugn hon så henne är det roligt att ha här.
Vincent har förresten varit nere och lekt med nya grannen idag, han var nere i flera timmar och kom upp lagomt till pizzan kom.  Dom hade lekt super bra och dom verkar trivas med varandra.  Kan vara skönt för Vincent att ha någon i huset att leka med och att ha någon som inte går på samma dagis, kan lätt bli för mkt lek under vissa perioder om man är uppi varandra hela dagarna ju.

Nu ska jag snart gå å hoppa ner i sängen utan att väcka Loui hade jag tänkt.  Han sover rätt dåligt just nu och vaknar nån gång varje natt och gråter..................tror han drömmer men somnar dock om om man ger honom nappen igen eller om man lägger honom i våran säng.  
Imorse fick jag sova som vanligt medans J gick upp och tog Loui.  Han tyckte jag skulle få vakna på nåt annat sätt än av att en liten busig Loui drar mig i håret.  Gulleplutt darling då!!!!  Jag vill ju gärna göra det samma för honom men jag är ju så overkligt trött nuför tiden.  Ska till läkaren åå ta prover fär sköldkörteln snart men måste be dom ta å kolla järnet oxå.  Levaxinet borde ha verkat nu så jag borde inte alls vara så här trött,  tar även folacinet, betapreden och allergi tabletterna igen så allt det borde vara som det ska men men vi får väl se vad som döljer sig i blodet. 

Familjen har påsk äggs mys i soffan




Inte utan mitt ägg


Nere vid sjön hos mammi

Moi på väg på affären

Fina cerine






Cerines konstverk


Ajaj inte förstöra mormors blommor nu igen.


Loui och My

Mammas fina blommor



Så underbart med vår


 Good night people and sweet dreams


My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar