Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

måndag 14 april 2014

Jonas Gästbloggar......

Ja sitter här och funderar på något fyndigt att skriva men eftersom att fyndigheterna tagit slut får det bli något mer allvarsamt jag och mina arbetskamrater satt och hade en liten diskution idag.....SKOLAN och alla jävla obstinata snorungar och tafatta lärare utan varken pekpinne eller styrmedel från högre ort.
Jag kan inte begripa vart respekten för läraren tagit vägen och varför politiker och skolledning sett till att lärare nu för tiden inte ens får höja rösten eller lyfta ut en stökig elev från klassrummet utan att riskera rättegång.
Jag anser att barn är i skolan för att lära sig och att läraren ska ha befogenhet att se till att eleven gör det henn blir tillsagd att göra och för det behöver läraren styrmedel.
Hur i helvet kan en mamma till en elev sitta å säga att det är kränkande behandlig att lyfta ut en stökig elev det är ju för fan löjligt......Jag är mycket medveten om att det finns barn som har svårt att sitta still och eller vara tyst pga te.x ADHD men det tror jag att en lärare är fullt medveten om att en så elev behöver stöd och inte piska...Sen är det det här med att ta med telefoner och sitta å spela eller lyssna på musik på lektioner helt jävla oacceptabelt det är ingen jävla lekstuga jag tror att vi måste blicka lite åt öster och se hur skolan fungerar i kina jag tror inte att dom har mobiler på lektioner där NJA kanske inte så hårt men alla mobiler i en låda vid lektionens start och uthämntning när lektionen är slut.....
Jaja nu har jag fått spy ur mig lite om dagens skola och det här är min uppfattning.
Over and out


My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar