Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

onsdag 15 december 2010

Dag 19 – Detta ångrar jag

Detta ångrar jag?



Svårt ämne. 


Egentligen ångrar jag inte så mkt. För det som är gjort har ju ändå fört mig dit jag är idag. Men ska jag berätta om nånting jag ångrar så är det bla.


Min abort- Gjorde den i november 2007. Filippa var åtta månader. Jag och Jonas kände att det inte alls var rätt att få en till bebis då...... jag Hade faktiskt inte ens tänkt på preventivmedel sen filippa kom. Vi trodde nog inte att det skulle gå så fort att bli gravid igen. Efter den aborten fick jag sen tre missfall och jag har en känsla av att det berodde på aborten. Han/ Hon skulle ha fyllt tre år nu om jag inte hade varit så korkad.


Sen så ångrar jag ibland att jag inte skötte skolan så jag fick bättre betyg. Hela grunden för resten av ens liv liksom. Tänk på det ni som pluggar men inte känner någon motivation. Ni skapar grunden för hela er framtid, det är inte så himla kul att börja plugga upp betyg när polarna börjar jobba och tjäna egna pengar.


Mig har det ju aldrig gått någon nöd på direkt. Jag har haft den ganska förspänt för mig i min ungdom som man säger här i norrland. Ganska bortskämd med andra ord.
Jag är som sagt inte den som sitter och ångrar saker utan tar det för vad det är. Jag kan ju ändå inte göra ngt ogjort så varför då slösa energi på det. Jag trivs väldigt bra med mitt liv idag och hade jag inte gjort som jag gjort så kanske jag inte hade varit där jag är idag. Jag är väldigt tacksam för det jag har.





My Life My Passion My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar