Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

måndag 20 maj 2013

Ungar och en arg mamma

Tjo i stugan!!

Hur mår såhär dagen efter ett säkrat VM GULD??
Även om karln i huset inte var hemma satt jag klistrad framför tv:n, med en dator i knäet så ska jag vara ärlig såg jag inte mkt av matchen.  Behövdes inte heller då jag av grannarna fick veta så fort det blev mål.......
"JJJJAAAA!!"   och även ett " NNNÄÄÄÄÄ`". Härligt med grannar jämt!!!!

Jaha ja idag hade jag planerat att besöka lekparken med mina tre busfrön som är hemma hela dagarna. Men nej då jävlar kan solen lysa med sin frånvaro minsann.................Jag ska fan trotsa å gå ut i bikini någon dag. Snopen alla ska bli och framför allt vilket jävla rykte man skulle ha sen.  "där är hon som är helt wacko!"
Istället ringde vi mormor och bad henne åka med oss och handla lite nödvändiga saker..........
När jag höll på loui drog filippa iväg ner med hissen och lill Vincent efter.  Jag hatar verkligen dom gångerna hon drar och lillebror efter.  Flera gånger har hon gått ner på stan själv och kollat på barbie dockor inne i leksaksaffären.  Kom nu för fan inte å säg att jag inte säger åt henne för det gör jag.  Skulle vilja göra mer än så då ungen kommer ut ur nån jävla buske och ler och säger att hon har lekt och tänt en brasa och vincnet var hennes hund (syns även på hans knän kan ja lova). Näe det är nackdelen med att bo mitt i "city".  Förut hade vi iaf en gård där dom kunde springa av sig å leka på. Nu har dom förvandlats till rännstensungar.
 Det jag ville komma till var att dom drog idag också!!
Jag efter (efter jag hade klätt på loui, packat ner det han rivit upp medans jag själv försökt fått på mig skorna och efter att vi haft en hetsig diskusion om mössan (han hatar mössor och dom åker av så fort jag tagit på).
Jag ner efter, letar, ropar, letar lite till, åker till stora lekparken och kollar där (dom har varit på rymmen där förut) men näe ingen filippa och ingen vincent eller hund heller.  Fortsätter leta och efter en kvart kommer dom fram typ tio meter framför mig. Då har dom jävlarna gömt sig i sin fantasi koja bakom ett träd.   Men hahaha NU VET JAG VART ERAN KOJA ÄR; TJI FICK NI!!!!!
Ja så med mindre bra humör åkte vi och gud så mkt skäll dom fått under dagen för rymningen.
Har ett vanligt lås, en säkerhets kedja och nu även ett extra lås med en till nyckel som jag hädanefter bara tänker öppna med om det är högst nödvändigt.................Sorry J du får vänta tills nån mer kommer så ni kommer upp i viktighetsgraden lite Hihi!!!!


Nu är det återigen kväll och barnen sover, näë där var jag nog lite för optimistisk (hör filippa leka för fullt med barbies eller vad det är hon leker med).   Barnen ska iaf sova, loui sover och vincent sover nog oxå.  Nathalie och cerine är nog vakna och knappar på sina mobiler.
Mannen är på jobb så jag sitter här själv, eller näe har Mickael Persbrandt som sällskap faktiskt.  I nationens intresse!!!

Imorgon kan det väl ändå vara sol så vi kan gå ut och leka ist för att sitta inne hela dagen. Vore välbehövligt både för mig och barn tror jag bestämt

Skulle lägga up p lite bilder men då när det väl händer så lyser lampan på kameran RÖD och säger att det är slut på batteri.  Vafan kunde den inte ladda sig självt, den fattade väl att jag skulle ha den ikväll annars var den fan inte värd pengarna, (blink blink)



MEN VAFAN ÅRÅ, NU KOM VINCENT UPP OCH VA HUNGRIG. Han åt ju nyss, undra om det är för att han tror att han ska få vara uppe.
Hur gör ni när era barn inte äter när maten är framme men är hungriga fem minuter efteråt (innan man dukat undan liksom)?
Förut hade mina barn självklart fått äta det dom ville när dom ville och nästan hur dom ville men vi har blivit hårdare än fantomen. Äter dom inte när maten står på bordet får dom vara utan.  Vi fick liksom inte göra annat än att laga mat och servera hungriga ungar hela tiden.
Näe hårda bud i mellerud!!!!!


Åh snart är det examen för mina stora tjejer och sommarlovet kommer med stormsteg.
Jag längtar, jag lär mig aldrig att det aldrig blir sådär himelskt som man inbillar sig.  Att man sitter i solen och allt är frid och fröjd.  Fan här ar det liv i luckan hela tiden och bråkar inte dom stora så gör dom små det.
Efter två veckor på lovet brukar jag fundera över mentalsjukhus och efter fyra har jag blivit så avtrubbad att jag skiter i allt och efter tolv veckor har jag precis börjat uppskatta kaoset men då är det dags för skola och en termin.  Till hösten börjar min lilla pluttiga Filippa (ja hon som jag precis förklarade i helt andra ord) i förskoleklass.  Gud vad åren går fort, jag fattar inte men alla blir äldre men jag är still seventeen :)
Nathalie börjar i mellanstadiet (oh shit) och Cerine börjar i fyran!!!  Ja jag vet inte men har nog levt i psykos i typ en sisådär en elva år ja för jag har då rakt inte varit medveten om att tiden rinner iväg så fort. Mina barn är ju förtusan snart tonåringar.


Efter sommaren, åh efter sommaren börjar Filippa i förskola, Loui och vincent på dagis och jag har stora förhoppningar på att få börja plugga igen.  GUD så jag längtar.  Jag längtar å längtar så jag tror jag spricker.
Tänk bara för barnen vad skönt det kommer att bli med lite mer fasta rutiner.  Kliva upp gå på dagis/förskolan och sen när vi hämtar, gå hem äta och sen är det liksom inte så mkt mer. Men vad man uppskattar den tid man får tillsamans då.  Istället för att som nu ge hemma med morsan var eviga dag. Näe fy så skönt för oss allihopa att allt ska bli som vanligt igen.
Nästa gång jag flyttar (om det blir nån mer gång) så  ska jag ha en dagis plats klar innan vi flyttar.......Thats it!!!!


Mycket skitsnack om allt å inget men nu ska jag iaf  tvätta en maskin med tvätt.


Puss å godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar