Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

fredag 7 mars 2014

Jobb jobb å skola

Var en stund sedan jag skrev nu men jag har jobbat och varit i skolan. Måndagen tillbringade jag på "jobbet", första dagen och gick intro vilket var riktigt bra för omväxlingskull ist för att sitta stilla hela dagen i skolan. Jobbade 07.00-14.30 och sen var det raka vägen hem och mysa med kidsen innan det var sängen för dom och avslutningsvis ett besök på gymmet. Nathalie åkte till sthlm med min lillasyster på morgonen och var borta till onsda´n. Tisdag var det upp och iväg till skolan för att göra prov, gjorde proveet efter lunch och vad det verkar så gick det bra, får tillbaks det idag efter lunchen. Två drog jag iväg på jobbet och jobbade till 21.30 så den dagen blev det ingen träning för min del och det var fa psykiskt jobbigt att inte få ta i. Loui min lilla älskling hade varit sur och grinig hela dagen då mamma inte var hemma så J hade haft det tungt. Onsdagen kom och jag var helt slut, inte van att vara aktiv hela dagarna ja e.........eller jo aktiv är jag väl van men inte att inte vara i skolan eller hemma. 07.00 var det iaf dags att inställa sig på jobbet igen. Dagen gick bra och timmarna rullade på fort, var på en annan avdelning denna dag och det är alltid kul att lära sig ny människor och göra andra saker. Kom hem vid halv tre och la mig en liten stund innan kidsen kom hem från dagis/fritids klockan fyra. Ja dom tre minsta har under tre dagar varit på dagis då vi jobbat/pluggat medans Cerine varit hemma själv och nathalie har ju som sagt varit i sthlm. Iaf så la jag mig och vilade en stund, läste lite ur Femtio nyanser av honom vilket verkar vara en bra bok men inte direkt min stil men jag måste ju läsa dom då alla verkar ha läst. Nathalie kom hem halv fyra och jag vart så glad över att se henne. Hon hade köpt ett nytt sport linne till mig och en fin burk från lagerhouse till mig och J, en tröja till Cerine. Själv hade hon köpt nån mer bodybutter, läppsyl (för 90 spänn vilket jag inte kan fatta att man kan betala för ett jävla läppsyl när det finns billigare och lika bra alternativ), några tröjor hade hon oxå fått med sig hem. Vi käkade när familjen var samlad och jag gick på gymmet äntligen!!! Igår var det torsdag och vi var ledig från skolan vilket betydde att dom tre minsta fick vara lediga sin första dag på sportlovet, vi tillbringade dagen med att plocka lite hemma, besöka bvc med loui för vaccination. Usch jag har tyckt att det har varit hemskt varje gång när dom små ska ha spruta men denna gång gick det bra och jag tror att man blir lite härdad eller studieskadad, hoppas det iaf eftersom det är typ det jag ska göra i jobbet sen. Han följer kurvan som han ska till skillnad från Vincent som inte ens finns med på dataskärmen, han är underviktigt så det skriker om det!!! Gick hem och klädde av oss och kom precis då på att vi måste klä på oss och gå iväg och köpa present för vi skulle ju på kalas senare på dagen. Stressade iväg ner på stan och fick tag i presenter och sedan iväg direkt på kalas. Mysigt med en masasa barn men loui blev lite förskräkt av allt liv så han stod mest som förstenad och glodde på allt bus dom andra barnen gjorde. Loui som är så aktiv och har så mkt överskottsenergi annars blev helt handlingsförlamad. Kan oxå ha att göra med att Fanny var där (en hund) och han är väldigt hundrädd av sig. Mötte J när vi var på väg hem. Åt mat som varje dag (haha) och sen begav jag mig iväg på gymmet med Carro. Gick trögt som fan då jag hade värsta träningsvärken men men kom dit och gjorde så gott jag kunde iaf. Det viktiga var att jag tog mig dit och gjorde lite iaf. Nya tag idag. Idag sitter jag i skolan igen och J är hemma med barnen. Han fick helg igår han den lyckosten. Vi håller på med dom endokrina organen och det är inte speciellt roligt men men vill dom att vi ska göra det så gör jag det. Ska försöka hinna med att gå och bada med Filippa på badhuset innan jag går iväg på gymmet, får se om det ens är möjligt tidsmässigt för vi ska hinna hem och käka middag oxå. Ja så har veckan sett ut för min del och i helgen ska jag mysa med kidsen och träna, ev jobba om det behövs. nä nu kommer våran lärare tillbaks så jag måste se engagerad ut iaf. take care och trevlig helg!!! My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar