Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

tisdag 18 mars 2014

kalas och varning för galen kärring

Var ett par dagar sedan sist nu igen, jag vet inte vart tiden tar vägen men den flyger iaf förbi mig.

I söndags städade vi tidigt på dagen och sen gick jag på badhuset med vincent och nathalie. Vincent tyckte det var så kallt så nästan på en gång ville han gå ner i bubbelpoolen och efter det  klev han inte ner i den stora poolen igen så vi bastade och han fick köpa chips som han åt.
Hemma så kom det främmande då några kom och firade filippa en dag tidigare.
Pappa och hans "fru" kom och fikade tårta och kakor, filippa fick ett par tights och en klänning och pengar.  Pengarna sprang hon ner och köpte den nyaste barbie filmen för så fort dom kommit utanför dörren.
Svärmor var oxå här och fikade, filippa fick ett par tights och en tunika.

På kvällen blev det gymmet för min del, två timmar som vanligt.

Igår var det måndag och vi började dagen med att sjunga för filippa som fyllde sju år, åh tänk att tiden har gått så fort sen jag och J fick vårat första gemensamma barn. SJU år, helt otroligt.  Tack älskade unge för att jag får äran att vara din mamma. Du är underbar!!!!

Av oss fick hon tårta på sängen och lite paket, då filippa önskade sig att gå på stan med mamma och handla sina egna presenter så fick hon inte så mkt igår. Hon fick ett stort lego friends som hon inte hade, ett par tights, en film och en fin ask med massa läppglans.
Jag begav mig av på skolan då Jonas skulle lämna barnen (annars brukar det vara jag som lämnar och han som hämtar men jag skulle på utvecklingssamtal med louis fröken på eftermiddagen). Satt i skolan och dagen gick så jäkla segt då vi hade VPH och jag gillar inte alls det ämnet.  Iaf så gick tiden i sakta mak och till slut så var det dags att gå hem.  Mötte mamma som skulle köpa lite presenter till filippa, hon hade ju mig med sig så hon fick det hon önskade sig, en barbie från nya filmen och en barbie automat med kläder i som barbiesarna ska handla i.  Mamma stannade och fikade en stund och precis när hon gick så kom J hem.

 På eftermiddagen så var det som vanligt, tiden går så snabbt så jag tycker inte man hinner vara med sina barn nånting på vardagarna.  Hemma normalt vid halv fem typ och då är det mat som ska göras och sen efter man plockat allt och donat på lite så är det typ läggdags för loui och sedan för dom andra kidsen. Sjukt ju att man knappt hinner träffa barnen, att fröknarna på dagis träffar ens barn mer än vad man gör själv.

Gick på gymmet efter att barnen lagt sig som vanligt och rev av två timmar där i vanlig ordning.
 Hem och la mig efter en skön dusch.

Inatt vaknade loui och var otröstlig, vet inte om det beror på att han hostar hela nätterna eller om han drömde nån mardröm, han brukar inte vakna av att han hostar annars. Vi tog upp honom vid tolv innan vi la oss och jag tänkte väl att det skulle vara kört att få honom att somna sen men han fick sova i våran säng så han somnade tryggt och fort. Min liilla gooofis!!

Imorse ringde klockan halv fem för min del då jag skulle på gymmet. Blev bara 80minuter men men bättre än inget, känner mig fortfarnade uppblåst av allt jag stoppade i mig igår då fillan fyllde år, hemsk kånsla för övrigt!!!
När jag kom hem efter gymmet var vincent, loui och J vaken. Dom låg och myste i sängen.  Jagade upp dom och sen gick jag och köpte frukost till oss alla, sex baguetter och en fralla på dackås = 300 spänn så ni vet!!!
Aja ibland får man lyxa till det lite.

Jag somnade en timme framför tv:n medans J tog kidsen.
Alla kids är hemma idag då dom hostar ikapp.  Usch bevare mig väl!!!  Jag måste iaf få vara frisk så jag orkar ta hand om alla.

Halv elva drog jag och Filippa på stan som hon önskade sig i present. Vi fikade på dackås...........bekvämt med ett bageri och café som granne.






Drog sedan på stan för att hon skulle få köpa det hon ville ha, jag tyckte hon köpte mest skit och försökte få henne att köpa typ ett sylvanian families hus och dockor till men hon ville hellre ha andra saker så ja vad gör man.....................jo bara betala och se glad ut det!!!  Hon fick ju det hon ville ha och det var väl huvudsaken med hela grejen.

Jag skulle gärna se att hon har ett sånt hus men men det kommer fler tåg.

Nu leker hon inne i sitt rum med sina nya grejer och jag är galet trött och det är varning för en galne kärring kan ja säga. dessutom hade vincent fått tag i en sax nyss och klippte sönder ett av mina finaste dekorations hjärtan. .................ungar!!!!
 En barbie, en peruk, en monster high klänning, monster high walkie talkies och en sparkcykel blev det för hennes del.

Resten av dagen blir lugn, ska gå och handla lite snart men först ska jag kolla in vad alla kids gör.  Gymmet ikväll såklart!!!!
Imorgon blir det skola fram till tre sen jobb till nio så då hinner jag nog inte med nån träning alls och på torsdag så blir det jobb från sju till fyra så skriver jag inte mer innan torsdag kväll så vet ni vad det beror på, jag är fett upptagen.


See ya och take care!!!


My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar