Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

lördag 15 mars 2014

träning, barnuppfostran m.m.

Åh idag är det en sån där dag då allt bara kommer att bli som det blir, jag gillart!!
Fick sovmorgon av mammen i huset till halv tio. Behövde nog det efter att jag var på gymmet igår trots att jag hade feber i torsda´s. Vaknade idag med feber men men ska försöka få iväg mig på gymmet ändå idag, kan ju alltid gå lite på löpbandet liksom. Behöver inte anstränga mig så mkt bara för att jag går på gymmet ju.
Nathalie har sovit borta inatt och kom nyss hem och lämnade väskan och packade en ny för nu skulle hon på stan med sina polers och sen skulle dom ha tjejkväll hos en annan kompis så hon kommer hem imorgon.  Näe men ja så åt henne att hon får fan komma hem nåt innan hon går, hon måste väl ändå äta åså.
Svårt det här med att sätta gränser för hur mkt dom ska få vara borta och inte, gör era barn som dom vill?  Kanske låter slappt av mig att låta hon bara vara borta hela tiden vind för våg men hon har alltid sin mobil med sig så jag kan ringa henne. Sen är jag glad åt att hon faktiskt har massa kompisar för när vi bodde i Näsviken så var det bara cerine som hade kompisar och nathalie var ensam för det mesta.  Nu är det cerine som mest är hemma och inte är med någon, cerine har kompisar men hon saknar sin Klara, som bor i näsviken.
Helger då vi har saker inplanerade så är såklart barnen hemma men just den här helgen så ska vi inte göra ett skit mer än nödvändigt dvs.  städa, tväta.

Nåväl jag fick sovmorgon och nu har vi precis käkat frukost och klockan är halv tolv, ibland blir det senare än andra dagar och jag är inte den perfekta mamman som alltid kliver upp sju och är på ett strålande humör och gör lyxfrulle till familjen. Näe jag anser att det inte finns några perfekta mammor men att dom flesta gör så gott dom kan för att göra sitt bästa för sina barn, alla har olika förutsättningar som man måste ta hänsyn till.

Idag ska vi som sagt inte göra så mkt, jag sitter och planerar inför badhus kalas för filippa och nathalie.  Filippa fyller ju sju på måndag. Kalaset blir nån helg framöver. Har lite problem med hur jag ska lägga upp det, ska nathalie och filippas kompisar komma samtidigt eller ska man dela in kalasen eller hur ska man göra?  Det lutar ju åt att vi delar in dom så att filippas kompisar kommer först och efter det är slut så har nathalie kalas för sin polers.  Lite svårt när det är sån stor ålderskillnad dom emellan. Nathalies kompisar skulle ju kunna skrämma ihjäl lilla filippas kompisar ju.

Äh det löser sig, får rådfråga nathalie om hur hon skulle vilja ha det.


Igår var det skola i vanlig eller ovanlig ordning, hade genomgång på endokrina sjukdomar.  Jag älskar medicin kursen och jag vill lära mig allt men det finns ingen tid för det då kursen går rätt fort fram, jag ska defenitivt  läsa vidare så jag iaf får medicin 2 och lite till.

Till veckan blir det mkt tid borta från skolan så jag hoppas att jag inte missar så mkt väsentligt. På mpndag blir det skola, tisdag blir jag hemma med filippa, onsdag ska jag jobba kväll så då blir det skola från åtta till halv tre och sen jobb fram till tio, torsdag ska jag jobba dag så då missar jag skolan helt men fredag blir det skola hela dagen.  Ja herre gud va jag kommer att missa saker nästa vecka men men det tar jag snabbt igen bara jag får veta vad dom gjort.


Sen har jag fått en himlas bebislängtan men jag är klar med barn så det är bara att vänta ut tills längtan har gått över.  tycker alla ska ha barn snart igen.  Jag går till och med och kollar på bebiskläder i affärerna.  Hmmm undra om det är nån sorts åldersnoja jag fått. 
Don´t worry VI ÄR KLAR MED BEBISFABRIKEN!!!!

Får se om det blir gym ikväll annars blir det en PW i stormen.


Nu ska jag fortsätta mysa med mina barn. 






My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar