Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

söndag 15 juni 2014

fotbolls mammor

 Ja jag är ju en fotbolls mamma, inte den typiska fotbolls mamman som står vid plan och hejjar på på varenda match, det finns det ingen chans ivärlden att jag skulle hinna med eller ha möjlighet till då många matcher är bortamatcher. Med fyra syskon så får nathalie vara glad om mamma hinner komma på några matcher. Förstår att det kan svida i henne ibland då hon ser andras föräldrar stå där i ur och skur och ibland så framför hon det i ord, svärdomar men jag tror mestadels att hon har insett läget och accepterat det.  Hårt men sant!! Tror inte heller att hon vill ha med sina besvärliga syskon jämt och sin mamma som står och skriker diverse hejjar ramsor. Hon är inne i en period då hon skäms över sin mamma vad mamman är gör, sen att jag är mamman och inte har några som helst hämningar för att behaga andra och rätta mig i ledet gör inte saken bättre. Nu gör ju jag mestadels som jag alltid har gjort, jag är mig själv och jag har alltid varit jag. Jag är varken mer eller mindre. Köp det eller skit it, ja inte menat till min älskade nathalie förstås för hon kommer över sin period att skämmas över mammsen. Nu står ju inte jag och vrålar på sidan om planen utan jag ropar väl ibland men det räcker gott för att hon ska tycka att jag är pinsam.  Ungar!!!!

Idag var slutspurrten på hudikcup och våra tjejer (team hudiks 02) var uppdelade i två lag och ett av dom lagen kom till final men där blev det stop, torskade med va gör väl det då det kommer ett år nästa år oxå och då ska dom dessutom ner på gothia....................mamma ska med, semester i EN HEL VECKA FRÅN RESTEN AV KIDSEN OCH KARLN .......................yiiippiiie!! Näe men skämt å sido så vill jag gärna följa med då jag inte är helt med på att släppa min då tretton åriga dotter ner till göteborg själv i en vecka.  Massa fotbolls galna killar så och massa killtokiga tjejer .................näe det kan damen glömma!!!

Tappade tråden lite men det jag ville säga var att jag och några andra föräldrar fick det eftertraktade (NOT) arbetet att städa ur en stooor skola i år igen efter att andra fotbollslag hade sovit där.  Egentligen så ska jag inte klaga eftersom jag hellre gör det än står och säljer fika vid varje match så...................tack team hudik för arbetsindelningen även detta år, tack tack!!! Förra året höll vi på å städa en evighet, vi sopade, skurade, dammade och hade oss men detta år fick vi innan reda på att vi endast behövde sopa golven.................snacka om att dom måste ha tyckt att vi var ambitiösa förra året.  Nästa år får vi nog höra att vi måste nog skura ändå :)

Karln städade hemma medans jag var borta och städade, bra deal från min sida då vi endast sopade golven....moohahaha!!!
När jag kom hem hade han även varit ut och köpt blommor till ballen som jag har pratat om så länge men inte gjort då jag känt att vi ändå varit på väg härifrån men nu insett att vi kanske gör bäst i att bo kvar här tills vi hittar nåt optimalt.   vilken man jag har, tack älskling!!!

Nu är mannen på jobbet och jag sitter här och har precis skickat in två uppgifter till min lärare så nu har jag bara en till att göra men den hinns nog med i veckan här.
Blir ju lite äventyr i veckan oxå men bara små äventyr för kidsens skull.

Nä nu ska jag ta en dusch och sen gosa ner mig i soffan med ett äpple.


see ya 



My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar