Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

söndag 8 juni 2014

Fy fa..................va tråkigt

söndag och imorse tog jag och darling sovmorgon eller rättare sagt så vaknade vi inte förrens klockan nio, barnen var vakna och hade lekt och passat på att ätit typ tjugo chokladbollar men men det är smällar man får ta om man vill sova lite extra. Började med att röja upp lite så man kunde ta sig fram.
Idag är det städ på schemat men ingen är speciellt taggad så det går segt. Har bäddat ur sängarna men inte bäddat nytt än och inte heller börjat med nåt annat.  Det är ju så tråkigt att städa, tur det är grått ute iaf så man inte går miste om nå finväder ute.  Man vill ju inte hitta på nåt då regnet hänger i luften och luftfuktigheten är hur hög som helst.
Loui sover just nu så kanske att man borde vara smart nog att börja städa nu men nja...........usch va tråkigt. vad kan man göra för att göra städningen lite roligare? Vill inte gå med musik i öronen för då hör jag inte om barnen, vill inte ha musik på alls då vaknar loui. Äh får väl bita i det sura äpplet och dra igång skiten så det blir gjort.  Ikväll så vet jag ju att jag kommer att sitta ner och vara så nöjd och tycka att det luktar så gott och är så fräscht men nu är inte ens det en given motivation.

Hur lägger ni upp städningen?
När J är med och städar så brukar det sluta med att jag blir irriterad och gör allt själv. Adhd no.1 som han är så kan han börja med att dammsuga i sovrummet men sen ser han ngt annat i nåt annat rum och börjar med det ist.  För att inte tala om att om det ringer till han så kan man se han sitta en halvtimme efteråt med spel på mobilen, men jag skulle ju bara svara åså måsta jag gå in här å kolla..............Suck!!!!   Ibland kan jag tycka att det är ett under att jag står ut men vet att ingen är perfekt så han har nog det inte så lätt han heller ibland.
Alla är vi olika men lika mkt värda.

Barnen brukar rymma fältet då det är dags för städning. Jag försöker få dom mer engagerade men det är svårt. Dom får nåt ryck och hjälper till med sina egna rum men då har dom så bråttom att det blir nästa värre än innan,  dom är duktiga men gör allt lite för slarvigt.  Ja jag vet att det är deras rum och att dom borde få ha det som dom vill i sina rum men jag har liiiite svårt att se att ett run inte är perfekt om man nyss har städat. Lite kontrollfreak över mig och städningen kanske.  Kanske borde tagga ner lite och låta dom få ha som dom vill..........................!!!

Ikväll blir det träning för min del och sen nåt avsnitt av Orange is the new black, tyckte att förra säsongen var bättre än den här men kan ju hända att jag ändrar min åsikt efter att ha sett hela.



Näe nu ska jag få familjen och mig själv engagerad i städningen !!!!!







 



My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar