Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

lördag 7 juni 2014

Tårta, Prov och massa skit

Åh vad dagarna går fort nu, inte alls lika fort på vintern ju.  Ja iaf så var det ett tag sedan jag skev här och det beror mest på att jag inte alls haft energi, lust eller mått så bra.  Haft det lite tufft på hemmafronten ett tag men nu är allt bra och frid och fröjd igen, kan dra slutsatsen att BUP här i hudik är totalt inkompitenta men den dagen dom kommer och säger att jag haft rätt hela tiden den dagen ska stå dom dyrt.
Nåja, allt är som sagt frid och fröjd igen och jag börjar på att må lite bättre igen men det är nog rätt lång väg tillbaks.
Vi har faktiskt inte gjort så mkt sen jag skrev sist.  Varit i lekparken som vanligt, jobbat, varit i skolan, barnen har varit på dagis och  i skolan. Nathalie och cerine hade uppvisning i julle. Dom går på cheerdance och varje vår har dom uppvisning av vad dom gjort, den här föreställningen var i Alice i Underlandet tema. Så himla duktiga dansare. Lycka till ni som ska till tyskland och dansa hem segern i EM eller VM!!!
Har massa kort men det är ju andra barn med på varje foto och jag vågar inte lägga ut dom utan att ha frågat först så jag skiter i det istället. en bild på Cerine som zobie kan ni få iaf.

Sen så har jag blekt håret ( om jag inte hade gjort det i sista inlägget jag skrev före det här).
Blekte några gånger innan jag fick ur det mesta av det svarta och resultatet blev såhär.







Inte alls nöjd men jag måste låta håret få vila en stund innan jag vågar färga det igen, förstör håret så mkt varje gång jag bleker så det är som ett gummiband då jag ska försöka borsta håret. Tar en tio minuter att komma igenom halva å då har jag typ det tunnaste håret man kan ha.  Nu har jag dessutom världens utväxt så jag måste bestämma mig för vilken färg jag vill ha, lutar åt mer rött.

Barnen går fortfarande på dagis och kommer göra det i några veckor till då J inte har semester förrens i mitten av juli, då börjar jag jobba ist. Dom är lediga endast två veckor då J har två veckor som han vet av och resten av veckorna får vi se om han kan ta ut då dom har så mkt att göra på jobbet.  Våra barn har ju alltid varit hemma hela sommrarna då jag alltid sett till att jag har varit ledig men inte detta år. Dom dör inte av att vara på dagis största delen av sommaren men jag skulle helst vilja ha dom hemma men då jag tog på mig jobb så blir det som det blir.  Har dessutom endast två veckor ledigt från skolan på hela sommaren så det hade inte gårr ändå oavsett om jag inte hade jobbat.
 Vi kommer att få göra lite små utflykter med familjen ist för att åka så långt, helgerna får verkligen prioriteras och planeras denna sommar. Har lite inbokat redan men bara dagsturer än så länge.
Vad gör ni i sommar???

Förra torsdagen lämnade vi in stora kompendier i psykiatrin och min grupp (vi var tre st i varje grupp) skrev ett A (såklart :))och i måndas hade vi redovisningar som jag inte vet hur gick men vi ska få veta betygen på måndag antar jag.  Vi har ju avslutat fyra ämnen hittills och jag har fått betyg i alla ämnen :), Etik A, Hälsopedagogik A, voms1 voms2 och Medicin B, Psykologi B och snart får vi alltså även betyg i Psykiatri 1 och vårdpedagogik och handledning. VPH:n kommer jag inte alls att få nå bra i då jag inte riktigt har gett järnet om man säger så, tycker inte det var ett roligt ämne så då har jag svårt att ge allt.  Psykiatrin blir jag förvånad om jag får bättre än C i då jag inte har mått så bra under perioden vi haft det men men den som lever får se, ska vara kompendiumet som lyfter det hela isf.

I lördas som var så var det en stor bakluckeloppis här nere på kajen, barnen ville gå dit och vi gick dit och blev lite pengar fattigare då dom ville ha det mesta dom såg.  Mest skit men men då fick dom som dom ville iaf.
I söndas så jobbade nathalie för fotbollen och sålde fika nere vid havet här nedanför.  Inte så mkt kunder då det var en söndag men dom hade draigt in några tusen iaf och allt är väl bra, går till laget och mkt av det kommer kanske gå till gothia nästa år.

Nu i torsdasså hade vi prov på morgonen och efter lunch så jobbade jag mitt första pass på dagis, super kul och skönt att få vara med andra barn än sina egna faktiskt.  Hoppas på mer jobb inom dagis så man får in lite extra pengar.  Att plugga blir man inte direkt rik på, jag får ut 3500 i månaden under tiden jag pluggar och 1600 av det går direkt till dagisavgiften.  Tur sa räven att J drar in pengar så vi kan leva iaf. Jag försöker jobba lite extra för att dra in lite mera men inte alltid tiderna passar med mina och nångång vill man vara med familjen oxå ju. Vår ekonomi har aldrig varit så ansträngd som nu, jag är liksom van att ha lite pengar att röra mig med men det senaste året har det varit helt åt helvete.  Jaja tur att det bara är ett halv år kvar innan jag går ut, sen ska jag plugga i några månader till men under den tiden får jag iaf ut 11000 enligt mina beräkningar.  Sen ska här jobbas, åh jag längtar som en tok över att få jobba och ha en utbildning som jag verkligen vill ha.  På gymnasiet pluggade jag handel och administration men jag har inte riktigt kommit mig för att börja jobba inom det utan jag har mestadels av mitt vuxna liv varit hemma med barn och jobbat några år på RSMH och lite andra ställen.  Nä det ska bli sjukt kul och så himla nödvändigt!!!!


Till veckan är det tandläkarbesök för vincent på schemat, han som inte ens brukar vilja öppna munnen där. Ser inte fram emot det men måste göras även det.
Jag ska på efterkontroll och cerine ska på barnmottagningen för en spirometri och ev kolla hennes rygg.
Sen så ska jag jobba lite oxå men inte på dagis den gången utan på kullen.
Barnen har på torsdag sin efterlängtade examen i kyrkan, filippa har sin första riktiga examen och hon har räknat ner dagarna sen en månad tillbkas. Kläder är köpta och dom kommer att vara så fina mina brudar.
Nästa helg ska jag jobba åt fotbollen igen men då ska vi städa ur en stoooor skola där kidsen från andra ställen har sovit eftersom det är hudikcup nästa helg.  Förra året var det skit tråkigt och drygt.  Snorungar som inte kan plocka reda på efter sig, haha nä så illa var det inte men inte långt ifrån, så alla som har barn som ska på hudikcup, se till så att dom städar efter sig!!! TACK på förhand!!!

Annars flyter dagarna på och allt är som det ska vara och som det alltid är, har man adhd som dom flesta har i den här familjen så kan slentrianen lätt bli tråkig och frustrerande.  Jag vill göra nåt kul men både tiden och pengarna sätter stop för det just nu, skit jobbigt.  Usch va jag gnäller när så många har det som vi har det nu fast jämt,  Jag utgår från mig och oss och kan bara reflektera från hur vi brukar ha det och det är inte såhär.
 Jag är van att ha lite mer tid över och framför allt mer pengar.  Nu får man nästan vända på slantarna ett tag här. tycker verkligen synd om dom som har det såhär varje dag år ut och år in.  Inget jag vill vara med om och inte önskar någon annan heller.

Åh just ja, har två saker til latt berätta.
1. jag har kollat på en lägenhet, en fyra så det lir ett rum mindre än nu och jag som egentligen vill ha större än nu men till saken hör att det var en gård utanför dörren. På taket av hemköp så nära och bra till affären (inte alltför långt nu heller ). Nathalie och cerine kommer att få dela rum igen och jag vet att det inte kommer att bli så många lugna stunder men gården där ute gör mkt för både mig och j och framför allt för barnen. Vi bor i en femma idag, mitt i stan så lekparken har vi tio minuters promenad till och en massa bilar precis utanför dörren nästan (bor i en gränd).   Ja jag vet inte om jag hoppas på att vi får den eller inte men får vi den så ger vi nog den ett försök. Helst av allt vill jag tillbaks till näsviken och vårt hus där.

2. Jag har lyckats fått med mig J till gymmet. Yiiiihoo!!! Vafan hände typ???!!! Han följde med för att vi har kommit på att vi måste få lite egentid med varandra så då är gymmet ypperligt då vi båda förenar nytta med nöje. Kommer bli fler gånger men dom senaste dagarna har vi faktiskt haft fullt upp.


Nu ska jag försöka bli lite bättre på att blogga så att jag får in lite rutin i det hela igen.

Här kommer lite bilder (några kanske ni redan sett)



Lilla loui och knas vincent 

Älskade sol, äntligen

Inte snyggaste människan i solbrillor men I love them!!!

Från Marrakesh när vi var där i januari






Våran lilla busunge som älskar att bada!

Slocknade sött i mammas armar.


Från en av många grillningar på terassen vi har här ovanför







Mys med darling 

Buspalatset


 


Moi som svarthårig, miss it a lot just nu!!!


 Inte gladaste ungen men helt klart den coolaste grimasen!!!

"chilla morsan, städa inte jag kommer ändå riva ut allt igen inom en timme!!! "

Finste Filippa med mamsen på mor och dotter stund på cafeet vi har som granne!!!




Idag har vi haft bakdag med dom tre minsta, nathalie sov över hos en kompis i natt så hon kom inte hem förrän på eftermiddan, cerine drog till en av sina kompisar och var där till midda´n.
J bakade bullar, jag gjorde först en kokoskaka som blev sisådär, hade lite choklad i den så den blev helt ok. Sen bakade jag en morotstårta som barnen tyckte vi skulle dekorera med blå kokos så då blev det så, slutligen gjorde jag och barnen en dubbel sats med chokladbollar som vi rullade i strössel efter barnens önskning. Fryste in bullar och några chokladbollar som jag tänkte kan vara bra att ha på nån av våra små utflykter som vi har inplanerade framöver här.
Nu håller vi på att tvätta för fullt nere i tvättstugan, så drygt att ha tvätten hängandes inne i lgh så jag föredrar tvättstugan om det inte blir en panik tvättning för då duger det även om hemmet ser ut som skit men det luktar gott iaf.
Nu ska jag och min darling kolla en rulle som jag redan sett men inte han, MAMA!!!
Nathalie har en kompis som ska sova över och cerine är inne på sitt rum, filippa och vincent kollar film i sitt rum och loui sover sen tåv timmar tillbaks!!

 Min goooda morotskaka!!!


See ya soon!!!




My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar