Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

tisdag 27 september 2011

jävla Kaos

Åh lord vilken morgon vi haft det.
Började ju bra, jag vaknade brevid min lilleman som hostade så mkt inatt så han fick sova med mammsen å dessutom så vaknade vi i tid.  So far so good................
Nästa steg i morgonrutinerna var att få upp morgontrötta Cerine, vilket gick med Nathalies hjälp.  Dock så blev dom ovänner (inte alltför ovanligt) och började bråka, skrika å slåss.
Jag försökte medla men ibland så orkar man bara inte så jag lät dom vara, dom måste ju även lära sig att klara ut saker å ting på egen hand.  Inte alltid mamma finns där å kan hjälpa ju.
Deras bråk slutar med att Nathalie "råkar" låsa in Cerine i hennes rum dit det inte finns ngn nyckel (än).
Så efter lite försök till att få Cerine lugn å få upp dörrjäveln så inser jag att det inte går så hon får ta fönstervägen ut.

Under tiden så har min lilla busiga ett åring kommit åt smink och hällt ut allt på golvet och står och stampar puder på mattan.......................SUCK!!!!
Dammsugar och efter mångaom å men så kommer barnen tillslut på skolan.

Sen tar jag mig an Tröttheten själv,  Filippa.  Hon vaknade och åt frukostoch klädde på sig utan nå procedurer å problem.  Vet inte men ibland så tror jag barnen känner av när det är bäst att göra som mamma säger. 
Kom på dagis lite sent men detgör vi ju varje dag så det va liksom inge ovanligt.


Gick upp på skolan och skulle prata med skolsköterskan då det visar sig att hon ska vara där men att hon inte är där..........................Ja vad säger man???   Meddela för fan när du är borta så vuxna och barnen vet när du är där!!!!
cerine ska öka sin dos men jag vågarinte göra det innan jag har pratat med henne så idag blev det vanliga dosen igen.  Typiskt då vi ska in på BUP och mäta blodtryck m.m. för att kolla om hennes nya dos inte gör henne sjuk på nåt vis.

När jag sedan träffar Cerine där uppe på skolan så har hon ramlat och slagit ryggen så hon tappat andan, Å vart är alla fröknar????
Får stanna kvar med henne en stund till hon lugnat ner sig. 
Fotografering på skolan klockan elva som hon inte vill missa, annars hade jag tagit med henen hem igen.

Aja får hämta upp henne å åka in på BUP och säga som det är och mäta efter den dosen hon äter nu.


Näe nu ska jag sluta gnälla å gå plocka ur lite tvätt!!!


Ha en bra dag nu allesammans!!!!

1 kommentar:

  1. sätt dig ner och ta det lugnt stressa ej för mycket det tar slut på din ork det är svårt men behövs långa djupa andetag hjälper prova det lova mig det du

    SvaraRadera