Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

torsdag 30 augusti 2012

inlagd på förlossningen

Ja men det som egentligen skulle vara en kontroll då jag gått över blev snabbt en igångsättning.

Dom skulle prova göra en hinnsvepning men när hon inte lyckades komma åt livmoderetappen som var långt bakåt fort och skulle ta ut fingrarna så sjönk hjärtljuden ner till 60 och dom ska ju ligga på minst det dubbla.

Dom kallade snabbt in en läkare och dom tog beslutet att sätta igång mig. Hon fick stoppa tillbaks fingrarna och praktisera tampong en stund innan allt vart stabilt igen.

Fick en grej som mjukar upp etappen uppstoppad och ligga å vänta en halv timme.


Sen fick vi gå ner på stan och fördriva tiden.

Gick på Lindex då jag måsta ha en ammnings bh.

J säger högt och tydligt då vi inte hittar någon att "dom ligger nog på kinky avdelningen"  jag höll på döööö.


Iaf så hittar vi en bh (dock inte på kinky avdelningen). Går på möte och kollar på en bostad. Bostaden såg väl rätt okej ut så vi får se hur vi gör.

När vi står där inne och ska kolla på lägenehten så känner jag att mina fingrar sväller upp och jag tappar känseln i dom. Tittar ner och dom ser ut som vita korvar.

Ringer upp på förlossningen och dom tycker jag ska komma upp.

Först in på hot chili och beställer mat och sen upp på avdelnignen igen.

Dom konstaterar att det beror på ingången i armen som dom fick sätta på mig efter en viss tids övertalan och ett misslyckat försök.

Äter men får inte i mig så mkt.

Går ner på hemköp och ska köpa nå gotta då det börjar stråla ner i låret på mig och jag knappt kan stå.

Skyndar att handla och går upp igen.


Nu har vi legat här inne sen dess om man bortser från dom små turerma vi tagit inom sjukhuset.


Dom kom in tidigare och skulle känna hur öppen jag är men då var fortfarande livmoderetappen så långt bakåt att dom inte kom åt att känna. Jag tror ju inte att jag är nå öppen än trots rätt regelbundna värkar.

Däremot kände hon bebisens huvud långt ner så man kan ju alltid hoppas att det snart är klart men det betvivlar jag skarpt.

Vist har jag ont och det strålar mot ryggen och trycker neråt men nog ska der väl göra ondare än såhär?!


Klckan är nio och j hade tippat på bebis till tio elva men jag tror han kommer komma vid fyra inatt.

Dom har inte satt varken dropp eller tagit hål på några hinnor än så ja vet inte vad dom tänker och vad dom tänker å inte tänker göra.


Nä nu ska jag fortsätta att ha ont och försöka föda fram vårt barn.


Bye bye


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar