Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

fredag 10 augusti 2012

tråkigaste sommaren ever. . . . . . .

Ja den här sommaren har verkligen inte varit någon hit enligt mig.

För det första så har vädret varit kasst som fan. Regn regn å mer regn.

För det andra så har jag under den här graviditeten hållt mig borta från allt vad människor heter. Har inte haft lust eller ork att göra ett skit.  Dessutom så nu i slutet så vågar man ju inte dra iväg nånstans heller utifall det skulle vara dags. Nu börjar jag dock inse att jag kommer få gå med tjugo extra kilo, halsbränna, mensvärk gånger tusen och anfåddheten resten av livet. Den här bebisen vill helt enkelt inte komma ut den heller.  Kan ju inte direkt klandra honom/henne då jag hade försökt hålla mig kvar i magen när man hör vilket liv det är ibland utanför magen.  Kidsen bråkar konstant hela dagarna men jag vet ju att det blir lite bättre när dom börjar skolan igen och när dom börjar äta sin meicin igen.

Jag tyckte att det var en bra idé att låta dom få rensa kroppen och vila från mediciner under sommarlovet men ja vet inte ja e om det var en sån smart. Idé men men nu vet man att det kanske inte är lämpligt.


Cerine fyllde år i söndas och fick en massa saker som hon önskat sig. Tror hennes dag vart gödkänd av henne själv trots att hon var lite missnöjd över vissa saker en stund på dagen. På kvällen ville hon ner å fiska så vi drog ner och fiskade lite men fick bara småfisk som kastades i igen.

Skulle haft flytvästar till alla kids så alla kan följa med i båten samtidigt men men har inte hunnit eller orkat engagera mig i det än.


Idag blir det att ta med hela min stora skara barn in till stan för att göra ett besök på MVC. Anneli ska mäta magen och se om det blir nåt extra ultraljud. Hon skulle ju göra en hinnsvepning på mig men vet inte om det blir idag eller om hon tänkte vänta tills en ny tid innan vi gör den, kanske beror på om det blir ultraljud eller inte.


Sen så ska jag iväg till Iggesund för att lämna av mina stora tjejer där över natten. . . . . . . . För första gången.

Hem sen för att hitta på nåt med mannen då farmor ska passa Vincent och Filippa en stund.

Vi hade vår tredje bröllopsdag i onsdas men eftersom det var mitt i veckan så kände vi att vi lika gärna kunde vänta med att göra nåt tills helgen.


Ja så är det. . . . . . .


Har även funnit en ny bostad som vi verkligen håller tummarna för men hoppet är kanske inte det starkaste just nu men men man får ta det som det kommer.

Men ni får gärna hålla en tumme ni oxå:)


Annars är allt som vanligt här hemma.

J jobbar på, Kidsen slåss och bråkar men är ju världens bästa i mina ögon ändå, jag skäller och gnäller omvartannat men har mina ljusa stunder oxå. Orken är inte den bästa och då inte heller tålamodet heller.

Vincent ramlar och slår sig hela tiden så jag tycker såååå synd om min lilla plutt. Han har bulor och blåmärken på hela sig hela tiden. Måste vara likt sin pappa som inte heller var så lugn i sin barndom.


Nu ser jag fram emot en höst med massa ljus tända och en liten bebis i famnen. Lite små resor och en jäkla massa träning. En ev flytt.  Ser dock inte alls fram emot förlossningen men inte så mkt jag kan göra åt det så  bara att gilla läget när det väl är dags (om det blir det nångång villsäga).

Hur allt ska gå med min mammsjuka lilla Vincent när Loui kommer ska bli intresant att se. Han kommer nog inte alls tycka det är lika roligt då som han gör nu.

Ska försöka att få honom att hjälpa till med Loui lite så han känner sig delaktig men sen om det kommer att funka är en annan sak.


Nä nu har jag inte tid med det här,nu ska här gossas med Vinnie man som sitter här brevid mig i soffan och kollar på en film.


Ciao. . .  . . . . . Have a Nice day!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar