Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

tisdag 30 mars 2010

Nöjd med livet

Tisdag redan...........
Igår var det måndag då och vi var hemma och bara tog det lungt, hela dagen. Jag var inte ens utanför dörren igår.
Jonas, Cerine och Filippa började dagen med att baka bullar medans jag tog hand om lilla Vincent och tvätten och Nathalie var på skolan. Gött gött !!!!

Idag är även Cerine på skolan, Filippa däremot är hemma eftersom hon dels inte ville gå på dagis idag och dels för att hon återigen har blivit snorig och lite hostig. Undra när förkylningen lämnar vårt hus denna gång??? Runt runt runt hela tiden bara. Även att både Nathalie och Cerine börjar snora igen.

Den här veckan har Nathalie elevens val på skolan. Dom är uppdelade i olika grupper där dom själva har valt vart dom vill vara. Fanns lite allt möjligt att välja på och Nathalie valde Teater. Så hennes grupp ska spela en pjäs för resten av skolan i morgon. Super kul!!! Hon är så likt mig ibland. Mest Anders men lite inslag av mig som visas genom hennes intresse för dans, musik och teater bla.
Nästa vecka är det påsklov och det ska bli skönt för stortjejerna att kunna sova hur länge dom vill bara ta det lungt hemma med mammsen.

Insåg idag att jag inte bryr mig lika mkt om vikten och det är ju ett stort steg för mig. Antar att det har med åldern eller förståndet att göra.
Vill inte längre vara så smal att revbenen sticker rakt ut och att alla kläder skaver på benen på kroppen. Får väl se men antar att jag kommer gå ner lite till i vikt innan sommaren men dock inte så mkt. Vill inte väga 45-47kg som förut, nåt kilo mer är lagomt.
Löpningen ska börjas snart, så fort det torkar upp ute så man slipper plaska runt i dyngsura skor. Ska bli skit skönt att komma ut igen.
Ja vilka stora insikter kommer jag mer att göra innan 30???

30 år snart, 4 underbara barn som jag älskar över allt annat på hela jorden, en helt makalös man som tar hand om oss och som finns i mitt hjärta och mina tankar hela tiden, ett hem som jag är ganska nöjd med (ändras ju hela tiden), lagomt mkt/lite pengar som rullar in varje månad, hälsan är som den ska vara för mig..................ja kan det bli bättre??!!! Så jäkla nöjd med hela mitt liv just nu. Ångrar inte mkt jag gjort i livet för det har ju fört mig dit jag är idag.


Nä nu ska jag ta hand om lilla Vincnet och gooa filippa.



Love..................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar