Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

onsdag 12 februari 2014

Piss å skit

med risk för att låta/uppfattas som en fjant så ska jag nu berätta att jag grät idag på skolan.  Det är såhär att igår var jag hemma med sjuka barn igen och då fick vi veta att den läraren som vi har och som varit hållt hela skolan kurser ska sluta med omedelbar verkan.  Åh lord vilken chock.
Polarna i klassen hörde av sig så jag också fick veta vilket jag är enormt tacksam över. Iaf så har jag hade denna enormt kompetenta läraren som mentor, motivation och som en stöttepelare.  Ja jag vet att det kanske låter löjligt men faktiskt så var det så och jag avgudar henne och all den kundskap som hon sitter inne med.  var inte bara jag som vart ledsen iaf så inte bara jag som är känslig.  Tillochmed läraren själv fick tårar i ögonen och började nästan gråta.  Hon kommer att vara en bra tillgång på broman och alla elever ska vara tacksamma för att dom får en sån bra lärare.
Ja Siw kommer att vara saknad så vi samlade till en blomma och kruka och ett kort som hon fick innan hon åkte iväg idag.

En ny lärare kom och ska ta hennes plats idag, good luck men vi ska ge det en chans iaf innan vi dömer någon och jag tror att hon är kompetent och duktig men hon är ju inte siw.
Ja det blir väl bättre med tiden antar jag då man faktiskt rättar sig efter situationen.
Vi hade pluggat inför ett prov som vi skulle ha nästa vecka men det uteblir ju nu och vi får liksom börja om från scratch med att lära känna en ny person och komma in i hennes sätt att undervisa.

På eftermiddagen så kom ingen lärare så vi hade nada att göra så några gick hem och precis när jag var på väg att gå så kom en assistent (för dom som har svenska som andraspråk) och berättade vad vi skulle göra.  Hela skolan e lite i små chock efter Siws bortfall och några undrar om skolan ens kommer att fungera utan henne.  Hon gjorde ett stort jobb och höl ihop allt och höll ordning på allt. dom övriga lärarna är även dom i trans och inte vet vad som ska göras eller vad som kommer att hända.
Iaf så gick ju som sagt många men jag blev ju kvar då läraren kom innan jag hann ut så jag blev kvar hela dagen ändå.

Gick hem och tog fram korv, usch för korvstroganoff och ris men ibland så måste man även äta husmanskost och barnen gillar det så man får väl offra sig lite.
Har haft ont i nacken och axlarna som gett mig huvudvärk hela dagen så när jag kom hem tog jag en låång dusch med hett vatten och vilade en sväng på Vincent säng medans Loui lekte bredvid å peppar peppar så blev jag bättre så nu kollar vi hockey.  pojkarna har lagt sig medans tjejerna är vakna och håller låda.

Helgen har varit bra, lugn å skön.  Vincent fyllde ju år så lite besök och mkt fika blev det men nnars lugn. 
Imånda´s kollade vi på nytt boende och jag håller tummarna för att vi ska flytta dit. Ett rum mer än nu och med massa lekparker utanför.  Jag vill ja vill ja vill..................
I går var det tisdag och jag var hemmamed barnen, dom hostar så mkt på nätterna och har gjort det så länge och har dessutom feber till å från hela tiden så jag tyckte någon skulle kolla på dom och kanske göra ett halsprov för att utesluta halsfluss och andra smittor men tack å lov så var proverna bra och det som har är ett vanligt virus, tålamod tålamod kom till mig!!!  fattar inte att ett virus kan sitta i såååå länge varje gång.  jag vill ha friska och glada barn ist för sura sjuka men ändå så friska så att dom är överaktiv som vanligt.

Imorgon blir det skola i vanlig ordning så får vi hoppas på att vi har någon lärare och att vi har något att göra. 

Nu ska jag kramas med min älskade J medans han ändå är inne i hockeyn.

Lägger även ut lite random kort på allt å inget



kamelerna vi red i en å enhalv timme på
 

ute på.......

J i full mundering


bjöds på te och typ nån sorts pannkakor fast godare

atlas bergen i bakgrunden

utsikt från ett av hotellrummets fönster



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar