Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

onsdag 19 februari 2014

Sjukling, mys å en bitch

Och Länge sedan nu men sånt kan hända så man haft mkt att göra.
Helgen som va möblerade vi om och flyttade in filippa till Vincents och loui s rum, vår säng flyttade in till sovrummet dvs Filippas gamla rum och loui likaså så nu delar Vincent och filippa igen och vi har sovrum som även loui delar med oss. Så underbart att ha sovrum igen. Så nu ska jag bara ha en soffa igen då eftersom jag sålde våren då den tog plats på vinden vi inte hade. Tills jag valt soffa så har vi tagit fram en uppblåstbar säng som barnen sitter och kollar på tv i just nu.
Bilder på sovrummet kommer nedan.

Tvättade oxå i helgen och herre min skapare va tvätt det blir fort. Fem barn och två vuxna som skapar tvätthögen likt ett berg på nolltid.

Måndag var jag i skolan. Igår var jag oxå på skolan men gick tidigare då jag hade tid på hälsocentralen för mitt öga. Å ja mina farhågor besannades, jag har öroninflamation i ena ögat men hon trodde väl att det skulle sprida sig till båda då ögoninflammation smittar som bara den.
Idag är det onsdag och jag har varit hemma från plugget  då mitt öga rinner, min näsa rinner och i andra sekunden är täppt, mitt huvud bankar, min hals e som sandpapper. Ja så är det och det slog liksom till så fort så jag hann liksom inte fatta att jag va sjuk förrens imorse.

Imorgon har vi prov på mikrobiologi, immunologi, smitta och smittpridning m.m men vi får se vad min kropp säger. Får göra det senare annars. Jag orkar Fan inte sitta i skolan hela dagen och ha tid för prov så länge, det tar liksom max en timme att skrivs ett prov och inte åtta timmar e. Jaja vi får väl se vad som händer. Är lite rädd för den där himla svininfluensan oxå som härjar å jag som borde ha vaccinerat mig å nu kan jag inte då jag är förkyld.

Hela dagen har jag varit för mig själv och mått skit. Hade tänkt att jag skulle göra så mkt idag men har inte kunnat göra nåt av dom förutom att jag tog en sväng på öb med morsan för att inhandla hygienartiklar. Ja jag brukar  handla allt för en månad där så det blir en heeeel del. Hade en proppfull vagn och en surgubbe framför.mig i kön, inte nog med att jag redan e irriterad pga förkylningen så skulle den där pro medlemen göra mig ännu mer irriterad genom att kläcka ur sig kommentarer som "men nu ska hon hem å tvätta" med världens suraste blick. Till slut fick jag nog och frågade gubbfan om han hade problem med nåt eller om han skulle hålla käften.
Jag blir så less på såna där energitjuvar.

Idag sen jag kom hem från öb har jag legat som en klubbad säl men men de går väl över.

Måste oxå tipsa er mammor där ute som har kids som liksom mina älskar Justin Bieber att på www.toysnrus.com har dom påslakanset med Justin Beiber för femtio spänn. Jag kunde inte motstå så jag klickade hem fyra st när jag ändå höll på, kan vara bra presenter för kidsens kompisar.

Ja vi får se hur resten av veckan blir men så som det känns nu kommer jag va däckad i en vecka minst.är, lite som karlarna känner vid förkylning känner jag oxå nu.

Tack alla nära å kära för att ni finns i mitt liv.

Ta hand om varandra nu så ses vi.

Hugs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar