Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

lördag 22 februari 2014

Städ, tvätt och nötcreme

Lördag och min lördag har bestått av städ och tvätt hela dagen.
Vi somnade både jag och j igår på madrassen som får praktisera soffa tills jag bestämt mig för vilken jag vill ha. Somnade runt halv tio, Vincent och loui var däckade sedan länge då så bara stortjejerna vakna.
Jag hade ju bara tänkt ta en liten tupplur men vaknade halv två.
Då var det raka vägen till sängen liksom. Satte igång med städningen så fort jag vaknade och har precis gjort klart. Åh jag älskar lukten av nystädat, lukten av klorin.
Nu när städningen e klar är det bara att hugga in på tvätten. Kör tvättstuga idag och igår oxå gör den delen, blir så mkt tvätt när man byter allas sängkläder så då får det bli tvättstugan.

Jag är bättre i ögat men då å då rinner det till och kliar nåt så djävulskt.
Halsen känns bättre oxå men jag är kvav som Fan och sover dåligt.
Måndag hoppas jag att jag klarar av att GÅ upp på dagis som jag brukar så vi slipper ta bussen men det vette tusan de.....jaja det visar sig.

Idag har jag och Nathalie haft jordens bråk igen, Fan va man känner sig som världens sämsta mamma ibland men regler och rutiner är till för att hållas så..........
Vi är vänner nu men snart kommer hon och tjatar igen och jag har sämsta tålamodet då jag är sjuk framförallt men även annats oxå.
Tycker hon som tolv åring borde veta att ett nej är ett nej och att det inte lönar sig med tjat men näe fet tycks ha passerat henne obemärkt förbi.

Bytte gardiner i köket, från mörka till vita. Nu trotsar jag kylan och hoppas på vår snart.
Jag är inte speciellt förtjust i vintern men den har sin charm den oxå på nåt sätt men jag mår bättre i solen på sommaren, man kan bara ta på sig skor och gå ut liksom
Inga tunga overaller behövs, inga fodrade skor, inga stora koftor som fastnar överallt...........ja nog längtar ja till sommaren alltid.

Snart är det middagsdax, nuggets med potatisgratäng har J bestämt att det blir. Jag får väl äta lite potatisgratäng och sallad ja rå eftersom jag inte äter nuggets längre.
Äter helst inte någon form av kött faktiskt fast det händer att jag fuskar när kroppen skriker "ge mig en stek".

Ikväll blir det bara Lungt, tack å lov för jag hade inte orkat nåt annat.

Imorgon ska jag simma några längder i bassängen och sen göra mig redo för hockey, någon som vet vilken tid hockeyn är?
Hoppas jag pallar med att bada för jag kan inte vara såhär oaktiv längre utan måste få göra av med lite energi och adhd.

Näe nu gott folk ska jag sätta mig till bords med resten av familjen men ni får iaf bilder från mitt nystädade hem. Älskar förresten tavlorna jag har med text på, typ dom enda tavlorna som jag har uppe oxå så ja I just love them

Bye Bye and See ya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar