Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

söndag 28 februari 2010

helgen

Helgen har varit bra.

Fredagen tillbringade vi hela dagen i stan. Från klockan tio till fyra var vi istan med alla barnen.
Vi började med att gå på H&M där Jonas fick ett par nya mjukisbrallor av mig, han använder bara såna nuförtiden. Barnen fick en varsin ny pyjamas/nattlinne, strumpbyxor och filippa fickett par nya skor.
Själv köpte jag hårfärgbara.
Sen blev det en sväng ner på albins för att leta present till Cerines kompis Klara men hittade även ett bärsele under 500 så den tog vi oxå.
Jonas sprang iväg på sitt möte och jag tog med mig barnen upp på Gina där jag köpte lite nya linnen och en tröja och nya örhängen. Nice nice.
Sen kom Jonas igen och vi gick iväg för att köpa en bärbar DVD till nathalie som hon får i present. Blev sen lunch på Frasses för resten av familjen. själv fick jag i mig några strips.

Gick på jysk för att kolla in en soffa som vi tänkte köpa då men efter lite närmare eftertanke så avstod vi med tanke på att Filippa fortfarande målar fina teckningar på möblerna än och det vore inte så klokt då. Får avvakta lite med ny soffa.
Sen var det dags för att besöka ögondoktorn för nathalie och Ceirne. Där gick det bara bra, dom ska ha nya glasögon nu och det är lika kul varje gång.
Passade på att köpa en febertermometer på apoteket. En sån där örontermometer. Har velat haft en sån länge men har inte tagit mig råd att köpa en sån.......kostar ju sex eller sju hundra spänn.

Sen åkte vi hem och packade upp lite snabbt, barnen gjorde sig i ordning för disco.
Lämnade barnen för två timmars dansande på discot. Själv åkte jag in till stan för månadhandling. Hade TVÅ kundvagnar full och fick ändå inte med mig allt (mammsen var med och hjälpte mig med vagnarna, tack mamma du är bäst)
Kom hem och då var det bara att kasta in alla kassar för att sedan åka å hämta barnen på discot igen. Tar ju 1-1½ timme att handla så det var lagomt men otroligt skönt måste jag säga att gå utan barn å handla.
Kom hem och då väntade maten på att bli uppackad. Tar ju oxå sin lilla tid. Barnen kollade på tv:n och käkade godis.
Efter barnen lagt sig så tog jag det lungt och gick mest runt och pysslade med alla saker som jag fick i paketet från Jotex som lovely hade hämtat inna vi åkte in till stan.

Lördagen började med en gemensam frulle innan barnen åkte till mormor. Jag, Jonas, Filippa och vincent åkte in till stan en sväng.
Shoppade inte så mkt men fick tag i galgar (stavas det så??) så mina kläder kommer upp och inte bara ligger hopknövlade. Köpte oxå en äppeldelare. Köpte nya kalsonger till Jonas. Innan vi åkte hem så inhandlade jag lite som jag inte fick med mig från Maxi vid storhandlingen.

Kom hem och resten av dagen tog vi det lungt. Jag satte upp nya gardiner i vardagsrummet och i köket. Blev lite väl sommrigt lite väl tidigt men men nu är det så..............fint vart det iallafall.
Barnen la sig sent och jag å Jonas låg å pratade om allt och inget till halv fyra innan vi somnad.

Vaknade idag vid halv tio och var dödstrött. Jonas var redan uppe och barnen likaså.
Barnen hade delat äpplen och hade glömt att ta reda på efter sig så det var äpplen över hela huset. Även att filippa hade gjort en massa bus som vnaligt. Hällt ut allt salt på mattan i vardagsrummet.

Åt frukost med resten av min älskade familj. Tog sedan tag i storstädningen som tog ett par timmar.
Syrran kom hit och vi åkte in till stan, först en sväng på Maxi där jag fyllde våra läskbackar. Skulle sedan besöka min käre bror och Sandra men dom var ju inte hemma. Jag som ville träffa lilla Alvin. Typiskt men men får ta det en annan dag. Har ju hela dagarna på mig.

Kom hem och Jonas hade börjat med maten. Så gullig min älskade.
Nu ikväll har vi haft besök av min far, Monica och min lilla syster.
Dom kom för att fira Nathalie och Filippa som fyller år snart.
Stannade och kollade femmilen här så barnen kom inte isäng förän vid nio. Nathalie kommer inte bli rolig i morgon bitti.

Imorgon ska Filippa på dagis så det bli jag, Vincent och Ceirne som är hemma!!

Nä nu ska jag lägga mig å kramas med mina killar...........



Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar