Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

söndag 14 februari 2010

Alla Hjärtans Dag

Idag är det alla hjäärtans dag. Inget speciellt egentligen men man firar väl lite extra med famljen och myser.
Vissa år känner jag mer för denna dag än andra år. Klart man ska ta hand om dom man har kär en sån här dag men vafan det anser jag att man ska varje dag. Man vet aldrig hur länge man har varandra och hur länge man lever så jag tycker att man ska ta vara på varandra varje dag och visa lika mkt kärlek fast det inte råkar vara Alla Hjärtans Dag.

Vi har iallafall ätit lite gott. Ätit kladdkaka eller/och glass till efterrätt. Sen nu innan barnen la sig fikade vi Morotskaka, chokladbollar så nu sitter man å mår illa.

Ingen speciellt bra dag har det varit i övrigt eftersom Jonas har varit inne med Vincent på BB och träffat Det har luktat illa ett tag om hans navelsträng så jag har varit i kontakt med dom tidigare i veckan men dom sa att det berodde på att den höll på lossna. Dessutom så har han varit kladdig i ögonen sen han föddes och dom har sagt att det är för att han har för trånga tårkanaler och att det kan bli så men att det går över. Hell No!!! Igår fick jag nog och ringde in till dom och dom sa att jag skulle komma in idag. Vart dock Jonas som åkte in eftersom dom andra barnen ville ha mamma hemma.

Visade sig att det var lite allvarligt med navelsträngen (som jag hela tiden har sagt) sp dom tog en massa prover som ska visa om han har en inflamation i kroppen. Navelsträngen hade skavt in och skavt hål så det var sår runt om navelsträngen. Dom tog loss navelsträngen så nu är det bara att fortsätta att försöka få det att läka. Ögonen som inte alls visade sig vara trånga tårkanaler har vi fått medicin för. Guuuud vad less man blir. Tänk om vi hade varit en familj som hade fått vårt första barn och inte viste så mkt, då hade Vincent kanske fått en allvarlig infektion (vilket jag inte hoppas har inträffat, får provsvaren om nån vecka) som kanske fått bestående konsekvenser. Ja det är bara att försöka hålla så rent som möjligt och hoppas på det bästa.
Jag å barnen var hemma å jag passade på att tvätta en massa och städa en hel del. Kunde inte sitta stil för jag grät och var orolig hela tiden. Barnen busade och busade å busade tills dom inte orkade busa nå mera.

Cerine har varit hängig och sett krasslig ut i två dagar nu så vi får väl se hur det utvecklar sig men det kan ju ha med medicinen att göra.

Imorgon äre dags för skola för nathalie igen å Filippa ska på dagis, cerine har ingen 6års imorgon så hon blir hemma å det kanske är lika bra om hon känner sig krasslig.

Själv ska jag in på apoteket och handla mera medicin till mitt älskade lilla hjärta.

Nu sitter min älskade man här med vår sjuka son i famnen och snart ska vi kolla på en Beck film som vi har lyckats missa. I stormens Öga. Hoppas den är sevärd.


Godnatt gott folk så uppdaterar jag mer imorgon.



Love...............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar