Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

lördag 13 februari 2010

lördag

lörda kväll och vi har haft fullt upp hela dagen och är väldigt trötta.

Somnade vid halv tre i morse för min lilla älskade Vincent var vaken och ville ha mat och låg bara och kikade runt. Kan ju inte somna ifrån honom när han är vaken juh, måste passa på att gosa då och titta på hans underbara ansikte.
Vaknade sen vid fem av att lillen ville ha mat igen. Väckte Jonas och bad honom ta honom, vilket han gjorde men somnade ifrån honom så det var lite tur att jag vaknar så fort han gnyr eller rör sig så jag än en gång fick ta över matningen. Även att Vincent älskar att man håller honom i handen när han ska sova. Såå gulligt!!!
Vid sex klev jag upp och gick på toa och upptäckte att Nathalie och hennes kompis Isabell var vakna och höll på dansa.

Gick å la mig men somnade inte förän vid åtta nio då Jonas klev upp och tog alla barn medans jag å vincent sov en timme till.

Åkte in till stan och köpte medicin till Cerine som har fått springmask. Ja det är skit äckligt!!!
Skit jobbigt oxå för den delen. Först så måste vi tvätta alla sängkläder varje dag. Tvätta alla handdukar varje dag och ceirnes efter varje gång hon tvättat sig.
Handdesinfektionera händerna hela tiden. Tvätta händerna stup i kvarten.
Även att alla andra i familjen utom Vincent har tagit medicin så vi inte får det. Verkligen vidrigt.
Sprids via luften å damm gör det oxå. Usch !!!
Ska iallafall ta om medicinen igen om två veckor för at få bort äggen.

Kom hem efter ha fått sprungit in på forsahallen för att handla det som jag glömde i stan.
Barnen lekte lite, gick på affären. Isabell åkte hem å mina barn kollade lite på tv. Åt något så tråkigt som våfflor med glass till middag men det gick fort och vi var alla trötta och hungriga. Vi myste lite i soffan men dock inte på samma sätt som vi brukar. Lite små försiktig så vi inte ska bli smittade allihopa.
Nu har alla barnen duschat. Lagt sig och även Jonas som ligger brevid filippa men antar att han somnat. Väcker honom senare, bra om han sover lite så kanske han har ork att ta vincent inatt en stund så jag kan sova.
Vincent brukar ju vara snäll å sova på nätterna men inatt så var han pigg och ville inte alls sova. Hoppas verkligen att han inte är lika pigg inatt.

Har ju slutat amma så mina bröst är stenhårda och gör jävligt ont. Hoppas det släpper snart. Vill inte ha mjölkstockning igen.


Imorgon äre alla hjärtans-dag. Vi ska bara ta det lungt å mysa lite extra. Jonas ska skotta taket färdigt med Jens i nån timme. Själv ska jag ta hand om barnen och försöka vila lite.
Äta god mat, massa onyttigheter och gotta kommer det iallafall bli. Hade velat gått ut i skogen på utflykt med familjen, grilla å bara mysa ute men jag har inte ork å dessutom så måste vi ta hand om all förbaskad tvätt som blir exakt hela tiden nu när det vart så här.

I veckan här är det jakt på födelsedags presenter till Nathalie och Cerine. Får se om jag hittar ngt intresant.
Nathalie har ju önskat sig:
  • Slalomskidor
  • En rosa eller gul klocka från ur & penn
  • En bärbar Dvd
  • Pengar
  • Kläder

Slalomskidor ska hon få vilken dag som helst av min käre far. Klockan ska hon få. En bärbar dvd och lite kläder kommer hon få av oss i familjen + lite små saker som man inte tänker på.

Filippa däremot är det skitsvårt att köpa till, hon har ju det mesta men ngt ska man väl komma på.

Nä nog om mina present problem. Nu ska jag kolla om lillgrynet är vaken.

Love..........................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar