Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

onsdag 15 december 2010

Dag 11 – Mina syskon

Mina syskon?







Jag har Fem stycken halvsyskon. Tre på mammas sidan och två på pappas sida.


Min äldsta syster heter Liselotte och är min mammas barn. Hon har själv tre barn men bara ett som bor hemma. Hon bor i samma by och i samma hus som mig, fast en lägenhet bort. Hon har jobbat på posten Hudik och nu har hon utbildat sig till Uska och jobbar på sjukhuset kombinerat med jobb som personlig assistent. Hon är duktig på allt hon företar sig och hade högsta betyg i allt när hon gick ut skolan. Hon spelar piano och lite dragspel. Hon brukar roa sig med att vara ute och vandra på sommrarna, hon vandrar då med någon vännina i flera dagar uppe i fjällen. Hon är snäll men är lite av en ensamvarg som trivs hemma och som helst oxå håller sig där.






Min näst äldsta syster heter Gunilla och är min pappas barn. Hon bor i Sundsvall med sin man och deras tre barn. Ett tvilling par och en kille som är den äldsta i skaran. Jag träffar inte henne så mkt tyvärr så jag vet faktiskt inte så mkt om henne. Hon är snäll, glad och jag har fått för mig att hon är rätt så envis (varför vet jag inte men har den känslan bara)






Min tredje syster Heter Lena oh är den av mina syskon som jag har mest kontakt med, var mkt hos henne som liten och i tonåren. Hon bor i en villa i samma by som mig. Hon har tre helt underbara barn. Hon jobbar oxh harjobbat sedan tio år på mitt gamla jobb. Hon har en särbo sedan lite mer än ett år tillbaks. Hon är en glad, possitiv, trevlig, envis, lättsam, snäll........................you name t. Hon är alltid glad och hjälpsam trots att hon inte alltid har det så lätt själv. Hon har verkligen varit en betydellse full person i mitt liv. Jag beundrar hennes styrka och hennes possitivitet. Hon är den människan på jorden jag skulle vilja höja till skyarna (förutom mina barn då).






Sen så kommer min bror Tony. Han bor i Hudiksvall med sin kära sambo. Han har fem barn som han älskar över allt annat. Han har fått arbetsviljan från våran kära mamma för han kan verkligen jobba. Han är smart och har alltid skkruvat mkt. Jobbat/jobbat inom teknik branchen. Han lagar, sätter ihop datorer, chippat tv-spel, håller på med el mätare m.m. Han är oxå en väldigt betydelse full person för mig. När jag inte var hos min syster Lena under min uppväxt/ungdom så var jag hos honom. Han har hjälpt mig mkt genom åren och även lärt mig ett å annat. Han är snällaste människan på jorden. Väldigt barnkär, djurvän men ibland lättirriterad. Men vem är inte det ibland???






Sen så kommer vi till yngstingen av mina syskon. Lisa. Ja vad kan jag säga om henne då???


Hon är en sport och skoter tokig tjej som en gång stod mig väldigt nära. Hon har inte alltid haft det så lätt men har klarat sig ur det alla gånger. Hon pluggar i sthlm just nu. Tror hon går på en sporthögskola eller vad det nu var. Henne hade jag kunnat gjort vad som helst för en gång i tiden men något kom emellan så blev det som det blev. Så kan det vara!! Hon har sin plats i mitt hjärta och det vet hon men jag tror att det får stanna där, som jag känner nu iallafall.




My Life My Passion My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar