Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

tisdag 28 december 2010

Tisdagen

Halloj gott folk!!!

Dagen har gått rysligt fort idag, varför vet jag inte men så är det!!!
Började med att jag studsade upp ur sängen vid tio när jag hörde mobilen ringa i köket.  Åh jag säger bara " tack gode gud" för att jag hörde telefonen.  Det var försäkringskassan som äntligen ringde.  Har ju varit sjulskriven sen 12 november tills nu och är det hela januari ut men har inte fått en enda krona därifrån. 
Idag så ifrågasatte jag det och varför min oridnäre handläggare som var ledig nu och en tid fråmöver hade skrivit att jag inte var berättigad till sjukpänning.   Fick iallafall handläggaren som ringde att förstå att jag verkligen inte mår bra just nu och  berättade allt från början.   Hon tog ett beslut och gjorde en utbetalning på en gång så jag har mina pengar på torsdag.  Sjukpenning för 39 dagar får jag.  Behövligt just nu kan jag oxå passa på att säga.

Efter frukost och diverse måsten så ville Ebba hem som sov här med Nathalie inatt.  Hennes mormor kom och hämtade henne så jag passade på att åka med in till stan.
Kom hem med lite mindre pengar men dock två fina bh:ar och trosor till mig,  3 T.shirts till Jonas, en varsinn tröja till Nathalie och cerine, ett halsband  och en ring till Filippa.  En stor förpackning med  raketer till Jonas för nyår och en liten mindre till barnen. 
Passade även på att köpa ett par nya baggy jeans till mig själv som jag redan förra julen ville han men som inte har blivit av att jag köpt......................sitter på nu!!!

Kom hem  till ett hem där det var nydammsugat och dammat.  Min älskade är bäst han!!!
Nathalie som hade gått till Wilma kom hem strax efter mig.  Cerine, Filippa och vincent har varit hemma med Jonas hela dagen.  Cerines kompis Klara har varit här ett tag mitt på da´n.

Blev en sallad i stan och en Pizza till middag hemma.  USch nu får det bli ändring på kosten snart. 
Har mina nyårslöften som jag ska se till att dom hålls.

Nu ligger barnen redan och Jonas står med GH som vanligt.   Själv funderar jag på att ta ett bad bara för mig själv.  Mysigt och avslappnande. 

Imorgon är det besök på Ögon med Filippa som gäller.  Får se om nathalie och cerine kan vara hos mormor under tiden så dom som inte vill åka in till stan slipper.

Men nu höll jag på att glömma.........................Nathalie fick tona hela sitt hår idag.  Skulle bli choklad färgat men det blev brunt med lite rött i.  Faktiskt super fint.
Cerine ville oxå ha men färgen räckte inte så hon fick några slingor i sitt lilla hår.

Nu ska jag försöka vila eller ta ett bad.




My Life My Passion My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar