Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

tisdag 17 januari 2012

Mammor & Mini Modeller

Nu har jag sett första avsnittet av Mammor och Mini Modeller, den kritiserade serien om barn och mammor med modelldrömmar.
När jag först såg reklamen så tänkte jag inte ens ge pogrammet en chans MEN har nyss kollat in det.
Vissa mammor var ju lite FÖR på och puschade lite för mkt enligt mig men i det stora hela så var första avsnittet helt okej.
Ja menar, helt okej att låta kidsen gå en sån skola om det är enbart på barnens vilkor och att inget inget tvång är inblandat.
En tjej sminkade sin dotter,  jag håller faktiskt med henne att när man är nio år så är det OK att ha make up vid speciella tillfällen.  Jag brukar tex. sminka och lägga en make på Nathalie och Cerine om det är skoldisco.  Dock får dom inte sminka sig på vardagar bara för att...................Sen att Cerine och även Nathalie ibland gör det ändå på morgonen och jag inte hinner vara med och se det är en annan sak för jag har gjort klart för dom att när man är barn och så pass liten som dom faktiskt är  så ska man inte och behöver inte sminka sig.   Att dom vill det ändå är Ok men inte om dom gör det!!

Raka benen på ett barn gör man inte enligt mig.  Vafan nån måtta får det ändå vara.  Barn ska lära sig att dom är vackra som dom är och att dom duger oavsett om dom har hår på benen lr inte.  Alla har det, naturligaste som finns. Dom hinner raka benen och sminka sig tillräkligt ändå tids nog.

Läraren på skolan har jag faktiskt  inget emot.  Hon vill lära ut saker för att göra det lättare för barnen i framtiden ju. 
Min inställning till själva skolan är väl ändå Okej OM man gör det för en kul sak och tar det för en rolig erfarenhet.
Om mina barn skulle vilja gå en sån skola/kurs så hade jag övervägt det noga men förmodligen hade dom fått göra det. Jag hade verkligen inte puschat dom eller tagit beslutåt dom, det får dom göra själv.  Det är ändå deras liv det handlar om, jag ska bara slussa ut dom i livet på bästa sätt jag kan.

Nu har det ju bara gått ett avsnitt och jag vet inte vart det kommer att leda men idags läget så anser jag att några föräldrar kanske inte skulle få vara föräldrar när dom  lever ut sina förlorade drömmar genom barnen men att skolan i sig och några av föräldrarna verkar vara helt OK!!!!


Vad tycker ni om skolan, pogrammet, föräldrarna och barnen?????




My Life, My Passion & My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar