Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

fredag 10 september 2010

Interior pictures and tips

Haa snyg pos´e.  Höll ju på att rama precis när utlösaren klickade till.


Var å sjukt trött igår. 



Här kommer lite bilder från hemmet som vanligt.
Detaljerna är viktiga.
Bas färger hos oss är Brunt och Vitt.
Sen har vi olika färger på detaljer så som Rosa i vardagsrummet.  Grönt i sovrummet osv.
Det varierar med årstiderna. Snart dags att göra hemmet mera höstligt.
Bäddat, bara överkastet kvar då.

Blommor får alltid ett hem att få mera liv och färg.  En viktig datalj som även gör sig bra på kort.
Fin liten ljuslykta från Jotex.
Viktigt att tvätta händerna när man lagar mat juh.  Fin tvålpump från Lagerhouse.

Blommorna gör ju mkt som sagt.
Sovrummet går i brunt, svart och grönt. Kommer nog göra det ett tag.
Brunt bra för det är en höst färg. Grönt är en färg som lyser upp höstmörkret men som ändå inte är så ljus så den förknippas med sommaren.  Perfekt färg till hösten.

Gröna klotljus.
Gröna kuddar och filt.  Självklart ska man ha olika nyanser i sin valda färg för det ger mer liv och rörelse.
Min underbara man fick oxå vara med.




Jag älskar ju hjärtan och fina dekorations hjärtan är aldrig fel. Satt fast en på lampan och en i fönstret här.

Fin korg/kruka i shabby chic stil.  Jag har färska kryddor i den. 

En bricka i samma stil som krukan.  Fungerar perfekt till fruktkorg.

Har lite hjärtan här å där.

Rosa i vardagsrummet som sagt.
Får ursäkta bakgrunden men vi håller på å renovera fönstret.

Min stora underbara lampa som gör mkt i vårt v-rum.


En stor ljuslykta i shabby chic stil. Jag har den stilen ganska genomgående i hela huset.
Är super fint med nymodern stil oxå men det passar inte hos oss då vi bor i ett gamlat hus med högt tak och kakelugnar. Då ska man ta vara på det gamla anser jag.

Rosa ljus på väggen i v-rum.
Lyser upp höst mörkret.


Blomma i hallen med ett dekorativt hjärta på.

Ljuslyktor i taket som får pryda hallen. Även dom från Jotex.

Fruktansvärt dålig bild men det är i min lille sons rum så klart.

Superfin skylt från En av mina favoriter och hänghjärtan som hänger ner. Hallen blir ombonad och varm.

Ett hjärta får smycka den annars så stora och tråkiga spegeln.


Grönt i sovrummet igen dårå

Fina hjärtan i köket.

Måste ju verka som om et är hjärtan överallt men så är det inte.  det är varken för mkt eller för lite.
Bara fina små detaljer som man inte ser om man inte är uppmärksam.  Som det ska vara.

Ni får ursäkt att det är dålig kvalitet på bilderna men det vart nå fel ju.  Jaja bilder fick ni allafall så var nöjda!!!

Vaknade idag av att et regnade ute. Inte alls förvånad utan snarare tvärtom.  Det regnar ju varje marknad så det var givet.
Idag är barnen på skolan. Jag, Filippa å lilleman är hemma.
Kvällen ska spenderas på markanden i glada hudik. Barnen längtar ju så klart. 
Själv så ska det shoppas strumpor, cocosbollar, kryddor och ev nå mer krims krams.  Det visar sig.

Dagen ska jag ägna åt mina barn å lite dammsugning.
Nu ska jag bara klicka hem lite snygga smycken först.


Love.....

With Love: My Life My Passion My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar