Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

fredag 3 september 2010

Ny vagn

Så nu har jag kommit hem fårn stan och hunnit med att plocka undan en massa och tvättat en tvätt m.m
Iallafall så fick jag efter många om å men tag i en vagn.  Det blev den här:



Fast dock utan blommor men hittade ingen bra bild på den och jag har inte hunnit knäppt någon än.
Stilren och passar till alla allt i färgen.   Tänkte först köpa en blå men det var tio dagars vänte tid på dom så vi valde den här.  Så himla skönt med en vagn som faktiskt är lämplig i storleken om man ska in i bilen osv.
Har beställt en fotsack (en sån där påse ni vet som man sätter på) som hör till vagnen.  Tio dagar på den med.
Var tvecksam först men efter lite eftertanke så var det en scooter ändå. Fick för mig att den inte skulle vara så vind säker för min lilla gooing.  Han ska ju även ha en vinteråkpåse och overaller på sig och på det så kommer fotsacken. Han kommer nog inte frysa i vinter.

Men iallafall så måste jag berätta att jag har världens busigaste 3åring om någon missat det. 
På Albins idag så stog jag där och kollade på vagn och Filippa på leksaker när hon plötsligt drar (som vanligt).  Hon tog hissen upp på Cleas Ohlssons och stog där uppe å ropade "mamma Vart är du" med förtvivlan i rösten.  Så vi gick å köpte en tablettask för att hon skulle hålla sig lite lugn (ja mina barn är inte som andras utan blir lugn av godis) men ack så fel jag hade. Hon hade dragit i sig asken från guldsmeden ner på albins så det vart samma sak att hon drog typ sju gånger innan min räddare i nöden kom:  JENS!!!!!
Tack Jens för att du kom! Hade inte gått utan dig!!!
Filippa är världens mest aktiva 3åring men oxå världens underbaraste.  Hon är så mysig på nå sätt.  Naturligtvis så är alla mina barn det men det blir sån kontrast ibland när det gäller henne.  I ena sekunden är hon busigaste och bråkigaste barnet som finns (å man önskar att man hade nåt slags kopell å i andra så kommer hon å säger så gulliga saker å bara är allmänt lugn. 

Hos läkaren gick det bara bra. Kommer inte undan medicinen men en större utredning ska göras så det blir bra.
Fick även "intyg" från BUP idag och det var välkommet, ska skicka iväg pappren på måndag så får vi se vad som händer.............om något händer när det gäller försäkringskassan.


Cerine gumman är hos Klara och ska sova över där idag å imorgon har hon tydligen bestämt (utan min vetskap) men svärmor att hon ska sova där.  När ska jag få ha mitt älskade barn hemma då???
Puss gumman!!!

Älskade syster är sjuk så hon är på akuten och jag faktiskt lite orolig för henne.  Hon är inte den som går till doktorn om hon absolut inte måste.  Jag väntar på att hon ska höra av sig nu.  Jävla väntan!!!

Även att jag ska boka resa ner till Sthlm, bara jag åker denna gång å det ska bli sååååå skönt. Ska ner å handla julklappar och lite andra saker. Kan inte ha med sig varken barn eller karl då juh. Nice nice!!!


Imorgon ska vi upp tidigt igen för min älskade Nathalie har fotbolls match som jag nämt tidigare.  Åh hon är så duktig min kära nathalie.


Nu ska jag kika vidare på filmer på bio:n. Har hört att om man har synfel så kan man inte se 3d men jag vet ju inte så antingen så kanske ni har bra tips och vet mer än mig oxh kan berätta eller oxå får jag helt enkelt ta med dom ändå och hålla tummarna.

With Love: My Life My Passion My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar