Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

måndag 20 september 2010

Kvällen är kommen och dagen har varit jävligt jobbig måste jag säga.
Det tar ju aldrig slut............alltid nåt man måste göra. 
In till stan först för att låta dagjouren få lägga sin dom över min stackars son.  " Han var ju inte så uttorkad så det är bara att avvakta. Har inte magsjukan slutat inom en vacka så får du komma tillbaks." 
När fan började man ha magsjukai en vecka för det första. Och för det andra så vadå inte alltför uttorkad???
Jaja jag ger mig fan på att han är laktosallergiker eller nåt sånt så om en vecka så bajsar han fortfarande rinnande så fort han får i sig något.
Avvakta å se är väl det man får göra antar jag.

Innan så hann vi både på H&M och hemköp.
På HM vart det en helkroppspyjamas till Filippa som hon kom med och sa "mamma den här var snygg.  Den ska jag ha! Nu går vi och betalar."
Sen ¨å ville hon ha ett par svart blommiga tights.
Nathalie och Cerine fick en varsin Hello kitty munkjacka som jag hade tänkt skickat efter men som dock inte fanns hemma i stl då.  Nathalie en svart och Cerine en turkos.   Sköna nu när kalla hösten kommer mer å mer. 
Själv så var jag ute efter en speciell sak men dom hade det tyvärr inte så jag fick nöja mig med ett nytt natlinne och ett par nya mysbrallor.
Nice nice!!!!

Hann inte med märkpenna för alla kläder som stod på listan men en sväng in på apoteket vart det.  Vätskeersättning och lite annat smått.

Nathalie har varit ute och lekt nu i två dagar hela dagarna och det tillhör inte vanlighetena så jag vet inte vad det är men jag antar att det har med att Miranda och hampus har flyttat brevid.
Dom har varit ute och spelar Ägg med garaget i två dagar nu.  Även Cerine är med och spelar ibland.  Ingen är gladare än jag att dom är ute och får friskluft. 


Middagen bestod av köttfärsfrestelse...............Intemin favorit direkt men men man kan ju inte få allt man vill jämt. 

Sen var det ta tag i tvätten igen för tredje dagen i rad.  Har tvättat HUR mkt som helst under några dagar och det verkar aldrig ta slut.  Har tagit in alla vinterkläder oxå.  Kollade vad som passade iår och vad som var för litet.  Tvättat upp det som ska användas i vinter och även det som ska på klädbytardagen. 
Mössor och allt sånt har oxå fått sig en tvätt.  Känns bra att allt är klart när kylan och vintern väl kommer som ma tyvärr med säkerhet vet att den gör.
Så nu är det typ bara vinterskor kvar som fattas för alla i familjen.  Få kika lite så får jag se om jag hittar nå bra och varma skor till våra underbara barn.

Idag vart det sen läggning för dom eftersom jag kom på att jag skulle luskamma deras hår nu när det gått så mkt sånt på skolan.   Å vad hittade inte jag om inte en lus i Nathalies hår.  Usch å fy fan !!!!
Tur att jag hade räknat med det värsta och köpt lusmedel idag när jag var på apoteket.  Så nu är dom avlusade och fina igen.  Ska i med mer sånt medel om en vecka ungefär.   Ska ringa å höra på skolan hur dom brukar göra när nån har haft sånt men har tagit bort det.  Dom kanske ska vara hemma i morgon??? ja jag vet inte men det läre dom på skolan kunna tala om för mig. 
Jag, Jonas, Filippa, Vincent och cerine var lusfria tack å lov.  Har tvättat sängkläderna och försök gjort allt jag kan nu så nu är det bara upp till lusmedelet att göra resten.


Nu ligger barnen och sussar iallafall och jag sitter och har klickat hem märkpennor för glatta livet.  Frakten blev dyrare än pennorna.................haha!!!  Hade ju kunnat vänta tills imorgon då jag ska in för att leta dammsugare om vincent inte är sämre förstås.

Nu har min darling hittat en söt liten väska för min nya dator.  Ska kika om jag gillar den så kanske den blir min snart.  Datorn har ju inte kommit ännu och jag längtar tills den gör det!!!
Ska bli sååå underbart skönt att ha en laptop igen.  
Jonas ska ju fixa min gamla i morgon men den tänkte vi att barnen kunde ta så länge. 
Måste kika nu vad det är för nåt han hittat!!!!



With Love: My Life My Passion My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar