Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

torsdag 10 februari 2011

Ja vad säger man.................jag är helt slut efter dagen.
Drog iväg på utvecklingssamtal efter förra inlägget. 
Fick höra att Cerine är duktig på att jobba men har lite svårt att koncentrera sig och springer gärna iväg.  Hon hade fått alla rätt på vissa "prov" och nästan alla rätt på andra.  Duktig tjej, stolt mamma!!!

Men härrom dagen så kom hon hem med hur mkt läxa som helst och liikadant idag.  Jag blir lite fundersam om lärarna verkligen har koll på om dom arbetar på lektionerna.  Sist hon hade hem matte boken tex. så var hon på en viss sida................Nästa dag tog hon hem den igen och under dagen som varit hade hon gjort tre tal på en hel lektion.  Ja funderar skrpt  på att ta upp och berätta mina åsikter för ngn på skolan.

Iallafall så har ju renoveringen börjat på allvar nu.  Har tagit bort väggen i hallen.  Det har stått och droppat vatten bakom garderoberna.  Jag förstod det innan men blev lite rädd när jag såg hur det verkligen såg ut bakom där.  Hela stommen är rutten och även att det var möggel där.  Kul kul då både jag å Nathalie har  en liten släng av astma.
Sen  så var det dags för att rensa ut hela våran stora skrubb och det var inte lite saker i den kan jag lova. Från golv till tak typ.  Ja det gick ju bra att stuva undan sakerna,  Tog Nathalies rum som en tillfällig förvaringsplats.  Så nu kommer hon inte in i sitt run förrens det är klart.  
Hon sover nere med Cerine så länge.
När vi hade tagit bort alla saker ink. en stor jävla frysbox så insåg vi även där hur stor skadorna var.  Bakom väggen så var stommen genomrutten och den bara ramlade isär.  Inte heller kul men jag ser fram emot tills det är klart.  Jag har ju gensat fått en mängd förklaringar på varför vi varit så mkt sjuka sen vi flyttade hit för fem år sedan.

Nu blir det en himla jobbig period att bo här under tiden dom håller på bara.  Vet inte om det är så lämpligt med tanke på barnen och fraförallt Nathalies astma besvär.  vet ni hur man ska göra så är tips och råd välkomna!!!
Funderar på att ta kontakt med mitt försäkringsbolag i morgon och se om det ingår nåt boeende i såna här situationer.
Är det ngn som har varit med om detta eller som vet hur försäkringarna fungerar så hör gärna av er!!

Här kommer lite biler på skiten rent ut sagt.......................


Ja här är väggen i hallen där det har stått garderober för.
Ser inte alls så bra ut.
Nu ska det fixas och sen ska golvet rivas upp för att kolla om det inte är fukt under vilket jag tror att det är ed tanke på att det var som ett hav på golvet förra vintern.  Ja vi får se vart det slutar.
Renoveringen vid inflytten är ett minne blott.  Men ska bli fint när det är klart och jag ser framemot det helt klart.  Om huset nu väljer att stå kvar så länge.  Kan väl rasa vilken sekund som helst känns det som!!!

Näe nu ska jag få lite massage av min älskade man som ligger och läser en bok och tjuvknäpper kort på mig just nu.


Här kommer lite kort från igår och idag.

Skrubben nästintill utplockad !!!








My Life My Passion My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar