Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

onsdag 13 januari 2010

Onsdag morgon

Gomorron alla morgonpigga läsare!!!

Nu har vi vaknat här i huset. Dom stora har gått på skolan och filippa leker att hon ska gå på skolan och affären med sina teletubbies gosedjur. Parkerar sparkcykekn i soffan och säger "hejå mamma nu går jag på skolan, syns sen!"

Själv ska jag diska lite efter frukosten. Våran diskmaskin har varit trasig i typ ett år nästan. Det vart nån vattenskada nere hos Liselotte från den. Vi väntade på att försäkringsbolaget skulle göra klart allt å när dom väl hade gjort det (vid jul) så gick det en vecka sen så var det samma fel igen. Vattenskada nere. Pust suck å stön............ja hoppas bara att det inte tar lika lång tid den här gången för dom att ordna allt för det är verkligen skit jobbigt att diska jämt.
Förut så brukade både jag å jonas vilja diska men det var då det............nu är vi lite less på att vi måste diska.

Igår satt jag å bokade en av våra semestrar i sommar, kommer bli så skönt. Sen så ska vi väl ta den årliga sommartrippen ner till sthlm och besöka graven.

Skulle vilja besöka den mer än vad vi gör men det går inte alltid som man vill. Skulle kunna besöka den varje dag om jag bara bodde lite närmare. Saknar Anders som bara fan. Extra jobbigt är det naturligtvis vid högtider som jul, nyår, påsk, midsommar och såna speciella stunderå dagar.
Nathalie tänkte mkt på pappa i juldagarna. Hon är mera känslig som person än vad Cerine är. Klart Cerine funderar och saknar hon med men visar inte det på samma sätt. Kan ju bero på att Cerine är 1½ år yngre än Nathalie och inte minns kanske lika mkt av pappa. Men hela familjen saknar honom otroligt mkt.

Igår lagade dom pannan en gång för alla hoppas jag, idag vaknade vi av att det var såååå varmt här hemma och det var ju inte helt fel direkt. Nu kan man ju föda utan att vara rädd att lillen ska frysa ihjäl här. Ja så kallt har det varit här några veckor.

Funderar på vad jag ska ge Nathalie och Filippa när dom fyller år men kommer inte på ngt. Är det någon som har något förslag???? Svårt men jag har funderat på om N ska få en ny bärbar Dvd men jag vet inte. Hon vet ju inte själv heller så det är svårt.

Nu ska jag gå å klä mig och filippa.







Love............................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar