Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

onsdag 23 februari 2011

Halv krasslig Och frustrerad

Vaknade imorse av att halsen var som sandpapper med frossa och allt vad en förkylning innebär. Huvvé värker än och har så gjort (ja ovanligt mkt motför vad det brukar göra) hela dagen.
Lyssnade men hörde varken vincent eller hantverkarna så jag somnade om.  vaknade några timmar senare av att lilleman hade vaknat.
Upp på gjorde alla morgonbestyr. 

På eftermiddan tog vi en promenad upp på affären och skolan för att handla lite och för att lämna in papper till Cerines lärare.  Fick med mig ett barn extra, zimone följde med Nathalie hem.  Cerine hon skulle följa med Klara hem som var bestämt innan.  Filippa lät vi vara kvar på dagis då hon älskar att vara där och knappt vill gå hem när det är dags.

Fikade mackor och oboy med barnen. Nathalie spelade guitar hero på wii:et och jag å lilleman höll på men allt som ska göras i och med denna renovering. Usch va less jag är nu.  Vill att det ska bli klart och det fort.
När Jonas och Filippa kom hem så käkade vi eller dom kanske man ska säga. Jag hade verkligen ingen matlust.  Spagetti och köttfärssås blev det.  Efter maten vankades det chokladbollar, biskvier, dammsugare och saft. 
Halv sex åkte jag, nathalie zimone med zimones snälla mamma upp på fotbolls träningen.  Jag skulle beställa nya overaller till barnen och barnen såklart träna.  Snart cup ju!!!  Åh va kul det ska bli!!

Hem för att få igång karln (dom är lite trögstartade men sen så) med att bära garderober in till filippas rum.
Nu är det klart för att spika upp en skiva i taket, spackla och sen måla innan det nya golvet kommer dit. 
Ska iväg in till stan imorgon för att köpa färg till hallen. Även ett IKEA besök krävs innan det är klart.

Nästa projekt är att tapetsera i vardagsrummet igen.  Blir fint när det är klart men väntan dit är oändlig.
Sen däremellan så måste vi flytta alla saker in till skrubben igen som står i Nathalies rum nu.  För att sen göra ordning Nathaliess rum och sen ev. Vincents rum osv.
Ja jag siktar på att det blir klart..................................ja nångång.  Men jag har inte ro  att vänta alltför länge!!!
En sak i taget försöker jag intala mig men det går trögt!!!!


Barnen mår relativit bra, lite hostig men ingen feber eller så.
Imorgon är det redan torsdag och snart är det helg, det betyder att det blir mkt gjort här hemma!!! Typ det enda jag tänker på nu!!!
Köpa färg och fixa lite här hemma står på schemat, hoppas jag inte mår som jag gjorde i morse bara för allt blir så mkt jobbigare!!!!

Näe nu ska jag göra nå vettigt, har ju inget vettigt att skriva ändå.

Jo justja Vi fick reda på en underbar nyhet igår.  Så kul och jag blir så glad!!!  Får inte avslöja ngt så ni får allt vänta!!!


My Life My Passion My Fashion

1 kommentar:

  1. Nu har jag en tävling i samarbete med iphone4skal.com, där du kan vinna ett valfritt iphone skal för max 500 kr.
    Direktlänk till inlägget: http://aliiceviktoria.blogg.se/2011/february/tavla-om-ett-iphone-skal-fran-iphone4skalcom.html

    Lycka till :D

    SvaraRadera