Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

söndag 3 oktober 2010

Så nu har jag sett till så det är rena och gott doftande .................öh kan man säga så???  Gott doftande???
Ja ja jag har iallafall sett till så barnen har duschat/badat,  gett dom kvällsfika, Jonas hämtade nathalie hos isabell som hon hade åkt till efter hon varit hos Wilma.
Nu ligger dom i sina sängar och ska snart sova.


Dagen i stort har varit bra men det blir såååå mkt bråk mellan/ och med barnen just nu så jag vet inte vad.
Hemskt å jobbigt bara men men det går nog över eller blir bättre med tiden.
Cerine som har haft sin kompis Klara här idag bråkade både med Nathalie och med mig innan hon gick å la sig så hon blev utan kvällsfika idag.  
Barnen bråkade och slogs så fort dom såg varnadra så vid kvällsfikan så retades cerine med nathalie hela tiden.  Jag bad henne gå å sätta sig på andra sidan bordet men hon vägrade ..........................då menar jag inte en gång utan snarare trettio gånger....................till slut så sa jag att om du ändå inte tänker göra som jag säger och gå och sätta dig där utan fortsätta restas så kan du gå ner på ditt rum.  vilket hon också gjorde.  Hon kom upp och jag sa till henne att hon skulle sätta sig på platsen jag sa att hon skulle sitta så hon inte kunde slåss och retas med nathalie lika lätt men hon vägrade även då.  Då sa jag att om du inte sätter dig där så blir du utan mat vilket hon också vart eftersom hon bara vägrade göra som jag sa och fortsatte retas och vara uppkäftig. 
Det kanske låter hårt när jag skriver ner det men hade ni varit här så hade ni förstått. Hon får värsta utbotten och kastar sig på golvet och sparkar å skriker så fort hon inte får som hon vill.......................
Kastar saker och gör saken allmänt mkt jobbigare än vad den hade kunnat vara.
Ja så har vi det emellanåt.   Jobbigt men det kommer bli bättre så fort utredningarna är klara så jag får en ADHD/ DAMP diagnos på Nathalie och cerine. 
Bara det att i skolan så kan nathalie sköta sig exemplariskt och även i andra situationer då hon vet att hon ska göra det.  Hon kan styra sitt humör lite bättre än vad cerine kan.  Cerine kommer dom säkert se tidigare i skolan på än vad dom kommer göra på Nathalie.
Ja ja diagnos kommer dom att få det är jag 100 på.   Då talar jag från egen erfarenhet.  Jobbigt för alla när det är så här juh.  Jobbigt för dom som inte får det dom kanske behöver. Jobbigt för oss vuxna och då framför allt för mig som känner igen mig sååååå otroligt mkt i deras måeende beteende men inte kan göra ett skit mera för att hjälpa dom.
Hoppas på en lösning snart för det tär på en varje gång det blir såhär och det blir det några gånger om dagen.


Nog om det nu!!!!


Middagen idag bestod ju av rester som var hur gott som helst.  Barnen fick pannkakor.





Mumms var det och barnen vart överlyckliga över att få pannkakor (som dom helst om dom fick bestämma skulle äta varje dag). 
Efter maten så var det nästan dags för att gå och lämna Filippa på gympan så vi gjorde oss klara allihopa innan vi begav oss ut i friska luften.


Lämnade Filippa som är så söt i sin dansdräkt och sina hello kitty mockasiner. 
"hejdå" säger hon och springer iväg när vi kommit innanför dörrarna till gympa hallen.  Inga problem att lämna henne inte.


Vi gick på en promenad, Jag , Jonas och Vincent.  Cerine fick vara med på gympan det här gången eftersom hon inte alls ville gå på nån promenad med oss utan ville gympa med småbarnen istället.









Så vad har mera gjorts här i lyan då???
Jo jag har bokat hotell för .......................ja jag vet inte om det blir Jag & Jonas bara eller om Nathalie och Cerine följer med men hotell i Sthlm i vinter här.  Måste ju vara ute i tid så man kan planera och fixa å dona med barnvakter m.m.  Ja en planerad resa alltså. 
Tänkte att vi kunde gå å shoppa lite, mysa och bara komma bort lite.  Kanske oxå ett besök på graven om det hinns med och om barnen vill om dom är med.
Även en kryssning är ev. planerad på samma resa ner.  Kommer bli nice nice...............
Hotellet är mitt favorit hotell där nere och ligger i gamla stan.  Mysigt värre.  Att vi dessutom har En svit med två rum och balkong, utsikt över havet gör inte saken sämre direkt.  Åhh längtar ner !!!


Har också pratat med snälla Kattis som ska hämta biljetter till
en kväll med underbar musik och mysTack Kattis!!!
Kommer bli super nice.  Vet dock inte om Linda skulle med än men annars får väl kära man snällt följa med mig...................vilket jag vet att han gärna gör.






Min älskade darling har gjort mys till oss här nu..................Sen är det sängen som gäller för oss.




Godnatt, Sovgott & Dröm Sött!!!



My Life My Passion My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar