Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

måndag 15 november 2010

Måndag

Godmorgon på er!!!
Nu har en ny vecka börjat och nya utmanningar.

Helgen har varit bra, jag har mestadels sovit men har hunnit med lite familjemys ändå.
Lördagen var vi hemma och tog det rätt lungt.  Svärmor var här vilket var skit jobbigt eftersom jag inte alls hade ngn ork att vara trevlig och social.  Men vi tog iallafall en promenad på affären för inhandling av lördagsgodis till barnen.  Vi hade fredasmys med film och popcorn så på lördagskvällen var det mest barnen som satt och kikade på film. Jag sov mest och Jonas hade fullt upp med Vincent.
Darling har inte varit så trött ngn gång tror jag som han var efter att ha varit hemma och tagit hand om hela hemmet och barnen i två dagar.  Stackarn !!!!

Igår var det söndag och vi hade pepparkaksbak här hemma.  Medans J bäddade nytt i alla sängar så bakade jag och barnen lite peppisar.  Kul och väldigt mysigt måste jag säga. 
Nathalie och Jonas är likadana när det kommer till pepparkaksbak, dom äter mer deg än vad dom gör kakor av.   Gulligt när dom försöker smyga i sig deg när dom inte tror att ngn ser. 

Även att jag satte upp lite ljusbollar lite överallt i fönstren så att lite är klart innan advent.  Ja jag vet ju inte hur mkt jag orkar eller så så jag tyckte det var förståndigt av mig att smygbörja lite.  Har naturligtvis inte tänt dom och inte heller satt upp stjärnor eller stakar för det är lite för mkt jul och advent.  Är lite väl tidigt att ta fram sånt nu tycker jag. 
Blir lagomt att ta fram sånt tills jag fyller år.  Ska bli så mysigt.

Måndag idag som sagt och jag är själv hemma med Fillan och Vincent.  Jonas har åkt iväg för jobb några timmar. Han åkte iväg och jobba vid fyra fem tiden i morse för att han skulle vara hemma tidigare så jag hinner in till Försökringskassan och så att jag slipper ta allt själv när alla barn är hemma igen.

Känns verkligen förjävligt att inte orka med som man brukar.  Är så oherrans trött på barnens bråk hela hela tiden.  Spelar ingen roll vad man än gör så blir inget bättre.  Vi finns med i BUP:s listor och har så gjort i flera flera år men inte fan hjälper det.  Dom har erbjudit nåt jävla "familjeTeam" som har varit hemma och hälsat på för att se hur barnen beteer sig men saken är den att mina barn vet extakt hur dom ska betee sig (oftast i allafall) när det kommer folk eller när vi är ute bland folk.
Så dom säger attt dom inte kan göra ngt innan skolan ser ngt och reagerar. Suck ....................Psykiatrin i Sverige är verkligen fördjävlig och det krävs mkt för att den ska förändras.
Dom slåss och bråkar med varandra och med mig och Jonas hela dagarna.  Dom satt igår i tio minuter och bråkade och skrek och till sist slogs om vilken som skulle bre sin smörgås först.
Älskar mina barn över allt annat men önskar att dom kanske kunde lugna ner sig en anning åtminstonde.

Försäkringskassan för att lämna in sjuksrivningen och sen på hemköp för lite foodshopping.

Nu ska jag leka och mysa med Filippa och vincent en stund innan jag ska försöka få tillfälle att ta en dusch.

Ha det bra och ta hand om varnadra nu!!!!!



My Life My Passion My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar