Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

lördag 27 november 2010

MIna föräldrar

Enligt 30 dagars temat så är det ämnet "Mina Föräldrar" som gäller idag.

Mina föräldrar
Ja vad ska man säga om mina föräldrar.
Min mamma heter Märit. Har en gång i tiden varit gift med min pappa Gunnar.
Mamma bor i Forsa just nu och har så gjort sen hon skilde sig från sin förra man. Hon jobbar som den gamla arbetsnarkomanen hon är. Hon är den som verkligen har fått slitit och dragit det tyngsta lasset med oss barn. Vi har många gånger varit en plåga för henne kan jag tänka mig. Mamma har fyra barn, Mig, min stora syster Liselotte, min andra stora syster Lena och min bror tony. Hon är väldigt mån om mina barn och skämmer bort dom så fort hon får tillfälle. Hon lider för att deras far inte finns i livet och försöker kompensera det mkt tror jag. Min mamma är en underbar och stark kvinna. Bestämd men oftast rättvis. Hon jobbade på Ericson cables i 30-40 år. Nu njuter hon av att jobba halvtid på ett äldreboende. Hon har 15 barnbarn. När hon var liten ville hon först bli sångerska för hon var super duktig och hade en underbar röst. Sångerska fick hon inte bli för sina föräldrar för dom ansåg inte att det blev nåt bra av sångerskor. Då ville hon bli flygvärdinna men det fick hon inte heller för det var för farligt.

Usch hur det var då. Gjorde man inte som man ville då utan man lät föräldrarna bestämma åt en om en s egna framtid??? Ja iallfall så blev hon inte flygvärdinna heller med moderns och faderns avrådan. Som person är min mamma som sagt väldigt stark, bestämd, rättvis, ärlig, ställer upp så mkt hon kan och orkar. Men hon är oxå fördömande och har förutfattade meningar om dom flesta. Hon röstade på Sverigedemokraterna och tycker att landet ska förbli svenskt med vissa undantag.



Min pappa bor i en håla utanför Hudiksvall där han oxå är uppväxt. Han heter Gunnar och bor med sin sambo sedan många många år tillbaks. Han har ett konto fullt med pengar men är väldigt ekonomisk. Han har tre döttrar, Mig, min stora syster Gunilla och min lillasyster Lisa. Pappa har alltid tränat och under sin ungdom var han duktig på skidor. Han träffade sin nuvarande sambo när jag var typ sju åtta år. När jag var lite så tyckte han verkligen inte om katter men den saken har han ändrat uppfattning om och jag kan nog tacka hans sambo för det. Han har jobbat hela sitt liv (tror jag ) med el tills före sommaren då han själv beslutade sig för att gå i pension. På dagarna nu så pysslar han om huset, tränar, håller på med veden och kollar på sport. Min pappa är en ganska tillbakadragen person och säger inte så mkt. Han har väldigt svårt att visa känslor och vad det beror på vet jag inte. Han är helt underbar och den bästa pappan man kan tänka sig. Jag älskar honom högt men önskar att jag hade varit mer intresserad av att tillbringa mer tid med honom i min uppväxt och min ungdom.

Jag vet faktiskt inte så mkt om min pappa. Jag har aldrig frågat och han har aldrig berättat. Hmmm......kanske dags att göra för veta vill jag juh. Ja får ta mig ett snack nån gång med honom.


My Life My Passion My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar