Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

tisdag 9 november 2010

Olycksdagen över

Hann inte med att sitta vid datorn igår eller ja jag hade faktiskt igen lust heller.

När barnen gått på skolan igår så hann dom intemer än dit typ innan mamma ringde och frågade om Skolan ringt mig.   Näe det hade dom ju inte gjort men dom hade ringt till mammsen.  Cerine hade slagit sig och fått ett 1½cm brett jack i huvet..........precis brevid ögat. 
Öh ja då kan man undra varför inte skolan ringde mig.   Gjorde jag med så jag ringde upp skolan och frågade hur de var med min lilla gumma och varför dom inte ringt mig.
-Näe vi hade visst inte ert nummer här utan bara mormors. 
Då kan man undra varför dom inte frågade mormor om mitt nummer när dom ändå hade henne på tråden. ???

Jag har skickat in flera papper och fyllt i telefon nummer både hem och min mobil men men det verkar inte ha hjälpt speciellt mkt.
Iallafall så ringde jag rådgivningen medans mamma åkte iväg och hämtade Cerine.  Rådgivningen sa att det var dagjouren som gällde. 
Åkte in men det visade sig att det inte var så farligt ändå.  Men ni skulle ha sett Cerines ögon när dom sa att dom kanske måste sy.............................Åh lord hennes ögon blev stora som tefat och jag såg verkligen rädslan i ögonen. 
-Mamma ta mig härifrån. 
Dom sydde inte utan dom tejpade ihop min lilla stumpa.
Sen hade hon ont från å till i huvet hela dagen. 

När vi kom hem igen så hämtade vi Nathalie på skolan och sen drog vi in till stan igen för ett besök på Ögon. 
Vi tänkte ju kolla Filippas ögon på en gång eftersom Jonas vart lite orolig att hon såg dåligt när hon snubblar på allt.   För Cerines del gick det som väntat.  Hon såg lite dåligare nu än gången före.  Men det beror ju på skolan.  Jag har skickat med lappar till henne.  Skrivit en lapp där det står att hon ska ha lapp på ögat varje dag 5 timmar om dagen men hon kommer hem utan lapp oftast ändå .  Dessutom så har en lärare som hon hade på fritids följt med och blivit lärare i ettan så han om någon borde väl ändå veta och ha rutiner för att hon ska ha lapp...............................!!!!  Ja jag vet inte men den här skolan är bara för mkt ibland.

Iallafall så när det var filippas tur så var inte riktigt hon på humör för att sitta still och bli undersökt kan jag säga.  Hon drog längst bort i nån korridor en två och tre gånger innan jag ledsnade och rev i till henne.
Hon gick in och duktiga Vega undersökte hennes ögon men när det var dags för att undersöka ett öga åt gången så måste hon ha en lapp på ena ögat men det gick inte det inte...........................Hon kastade sig på golvet slet bort lappen och var verkligen inte med på våran ide om att undersöka ögonen. 
Fick gå därifrån utan att ha undersökt henne riktigt.   Fick en ny tid med för henne men själv utan syrorna med denna gång.

Köpte lackfärg som jag ska pryda lite allt möjligt här hemma.  Måla om lister och dörrar m.m innan jul.  Blir nice!!!
Hem för att precis kommainnanför dörren nästan innan min älskade man som hunnit jobba över ännu en timme kom hem. 
Åt mat och sen var alla ink. barnen helt sluta.

Klockan fem var det dags för barnen att träna innebandy och direkt efter det så hade Cerine kul med boll som även Nathalie skulle vara med på denna gång då jag inte ville att dom skulle gå hem själva utan med varandra.
Dom kom hem och då fick jag reda på att Nathalie hade ramlat ner från några madrasser (ni vet sånna som man har på gympan, tjocka blåa eller röda) och tappat andan en stund.
Lord!!!! Vilken dag alltså!!!  Inte direkt någon tur dag för oss, stackars mina älsklingar som fått utstå så mkt på en och samma dag.

Hoppas idag blir en bättre dag men än så länge har dom inte ringt från skolan så  det bådar ju gott.

Nu ska jag göra mig och filippa (Fillan är hemma från dagis idag då hon sov till halv elva) klara för en sväng i stan. 
Ska handla lite mat och sen kanske en till present till darling för på söndag är det ju farsdag!!!!




My Life My Passion My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar