Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

tisdag 30 november 2010

30 dagar tema - Vad är kärlek??

Enligt 30 dagars-temat så skulle jag ha skrivit om   ett ämne som verkligen är stort och svårt att formulera i ord igår men eftersom jag hade fullt upp hela dagen igår så blir det två idag istället.
Det här ämnet var sjukt svårt att skriva om. Svårt att få till det iord.
Men jag gör ett försök!!!


Vad är kärlek?







Åh men gud vilken svår fråga.


För mig är kärlek så mkt.


Kärlek för mig mellan en man och en kvinna är ärlighet framför allt, sen ömhet, närhet, vänskap, respekt, förståelse och mycket mycket mera.


Första grunden är att vara ärlig i ALLT å då menar jag verkligen allt. Är man inte det så kommer förhållandet inte att fungera. Jag tror på ärlighet i alla situationer. Sen så måste man vara bästa vänner för att kunna prata om allt. Kommunikation är väldigt viktigt för att man ska kunna fungera tillsamans.


Förståelse och respekt måste man ju självklart ha, fast det tycker jag man ska kunna ha mot alla med människor.


Närhet säger ju sig självt. Man måste ju få kkänna närhet med den man lever med annars kan det lätt hända att man söker närheten på annat håll.


Det ska givetvis finnas en vilja om att vilja vara trogen. Skulle den jag lever med någon gång göra nånting dumt så är det betydligt bättre att han är ärlig med det än ljuger / inte säger nåt alls. Man kan faktiskt göra misstag men att medvetet ljuga är så himla oförlåtligt engligt mig.


Trygghet. Man ska känna sig säker i relationen man lever i. Vem fan vill gå runt och oroa sig över förhållandet hela tiden?


Ja det finns så mkt som kan kallas kärlek. Har säkert glömt något som jag tycker är super viktigt....................aja då får det vara så!!!






Kärlek är ögonkast, passion, hett, levande, skratt, hud, osv


Kärlek är när min man varje dag ringer mig på nallen fyrtioelva gånger om dagen bara för att visa att han bryr sig och vill höra hur det är eller vad v gör.


Kärlek är att vakna och barnen små fnittra i soffan.


Kärlek är att gå å lägga sig varje kväll med den man älskar.


Att se sina barn växa upp, att se barnen le, höra dom skratta.


Sen så finns det olika sorters kärlek ju. Den starkaste kärlek man kan känna är nog till sina barn och så hoppas jag alla känner. Jag känner kärlek till syskon, övriga släkten, vänner mfl.


Men det som är viktigt i alla sorters relationer och oavsett om det finns kärlek eller inte emellan är att vara ärlig.




Ja sen så är ju ämnet så hiskeligt stort att jag har säkert missa en massa som jag tycker ska vara med men men ................
Håll utkik efter dagens tema, kommer mera.................


My Life My Passion My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar