Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

måndag 28 mars 2011

Dagen o Dagens shopping

Så vad har ni underbara läsare haft för er idag då???
fan va tråkigt det är med måndagar, man är trött å seg fast ändå är det skönt med varda´igen efter en helg utan rutiner.

Själv så började vi med att försova oss, tillhör numera standard hos oss å framför allt på måndgar.
Skyndade iväg för att åka in till stan för Nathalie hade tandläkar tid 10:15.  Hm ja det sket sig då bussfan äadrig kom. Vi vände å gick hem igen, ringde ett samtal å vips så var problemet löst med skjuts men då hade tandläkaren inte tid förrens vid fyra.  Så vi fördrev tiden med en storhandling inne på Maxi.  Två kundvagnar proppfulla å en massa lappar mindre på kontot så lastade vi in å åkte hem igen.  Väl hemma igen tog det som vanligt en sisådär en 1-1½  timme att packa in allt i alla skåp.  Vart klar lagomt tills bussen som skulle ta oss till tandläkaren skulle gå.  Madde var här och jag hann ju inte vara speciellt social med henne men kaffe fick hon iaf.

Åkte in å satte oss å vänta i nya fina väntrummet på folktandvården.  Dööötrist!!!!!
Kom in å tog inte alltför lång tid att konstatera att min söta fina stora prinsessa hade varbildning i tandroten.  Japp.................fyfan!!! Stackars min fina tjeje!!! Nu äter hon pencelin och ska så göra i tio dagar framåt. 
Tanden var redan lagad och då kunde varbilfning uppstå ibland fick jag till svar när jag frågade vad det berodde på.   Inte nog med att hon ska äta pencelin så fick hon till sin stora skräck en tid för att dra ut tanden oxå.   Usch jag är redan nervös inför den dagen asså!!!!

Nåja.  När tandis var avklarad tig vi oss tid att besöka sportis för att kika på cyklar,  Kom ut utan cykel (tack å lov) men med en ny T-shirt till darling.















Sen in på H&M där jag hittade denna



















Nathalie hittade skor men som inte fanns i hennes stl så nu ska jag snart surfa ut å kika om dom finns nånstans ute i syberspace istället.

Det viktigaste som blev glömt handlade vi på hemköp innan vi drog hem igen.


Kom hem till ett relativt städat hem, jonas gick med dammsugaren i högsta hugg. 
Maten var klar men eftersom Cerine var på träning så hade dom andra redan ätit.  Åh gud vad jag älskar min familj.
Jonas drog iväg med ett paket till lilla Love som legat här hemma nu ett tag.  Hoppas han fortf.  kan ha sakerna i bara. 
Skickade även tillbaks ett paket med lite kläder i från H&M. 


Ja så  är hemmet först storstädat igår. Jag dammsög å dammade idag då jag hadeen släng av ADHD mitt i all stress. Det är lugnande å rogivande att springa runt med en dammtrasa å damma för mig för er som tror jag har städmani. 
Å Jonas har dammsugit en gång idag han med.  Fan inte konstigt att folk tycker vi har städat jämt.


Är väl härligt å komma hem då man möts av en liten vincent som skiner upp som solen på en molning sommardag.  Står å ruskar i grinden tills man har kommit över/förbi och in.
Mammas gooplutten!!!

Just nu sitter min make med sin bil å sina småprylar å skruvar, svär och tittsom tätt även säger nå gulligt å glatt.   Märks verkligen när det går bra å inte för han därinne!!!!


Näe nu ska jag kika efter skor till Nathalie å lite annat smått å gott
Ladda för en ny dag.  Imorgon tror ja att jag ska åka in å beställa en till soffa.  Hoppas det inte är alltför lång väntetid bara.  Usch hatar att vänta.
Ja en ny soffa vore väl nice,  har fått godkänt från Jonas så det är bara att åka in å köpa det.
Love my life !!!!!!


Ha en fortsatt trevlig dag underbara............................

1 kommentar:

  1. Den jumpsuiten är jättefin, men tvivlar på att den hade passar mig!

    SvaraRadera