Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

tisdag 26 april 2011

Flytt Lr Inte Är Frågan????



Hoppas ni sovit gott sötisar!!!
Själv sov jag som en stock till fyra för då vaknade jag och kunde inte somna om. 
Legat och funderat å funderat å funderat lite till.

Igår hade vi fullt upp. Var ute på gården och höll på å grejja å dona.  Satte upp tält till barnen som dom sprang ut å in i.  Nathalie ville sov där inatt men än är det på tok för kallt på nätterna för att sova i tält.
Jag å darling var in till stan och kollade på en lägenhet igår.  Den ligger mitt i stan å då menar jag verkligen MITT I STAN.  Samma hus som Boa ni som är hemma i Hudik.  Ovanför frisörsalongen och cafe´t.  Lägenheten var en femma. Hade ett gigantiskt vardagsrum, ett lika gigantiskt sovrum brevid vardagsrummet,  trre mindre sovrum, en stor hall, två toaletter (som inte var gjorde igår direkt men som duger om man fixar å trixar lite med en färgburk).
Ja så är det med det!!!
Men jag behöver råd från alla jag kan få ifrån.
Ska man verkligen bo så pass centralt med småbarn???
Jag tycker ju att lägenheten är lite sunkig och flyttar inte in utan omtapetsering m.m.  Läget är ju bra på sitt sätt men dåligt på många andra sätt.  Barnen får ingen lekplats. Ingen gård. Ingen möjlighet att ha egna saker såsom gungor, pool, studsmatta m.m.
VAD HADE NI GJORT????

Helst så stnnar jag naturligtvis kvar där vi bor nu för att slippa flytta barnen från skola å dagis. Sen så har jag flyttat en massa i mitt liv men aldrig riktigt känt mig "hemma" nånstans förutom här.  Har bott i många fina nya lägenheter men ingen har varit så bra som den jag har idag.................varför vet jag inte men kan ha med så mycket att göra. Kan ju även ha att göra med att jag inte känt mig trygga innan i ett förhållande heller så som jag gör med min J.
Flytta kanske vi måste ändå göra.  Beror ju på vad dom från miljö och min läkare säger.  Är det mkt fukt och ger mkt utslag på deras mätare så måste vi flytta rätt snart. Ska man passa på nu eller ska man vänta???
Inflyttning 1/6 isåfall.  Dubbla hyror i två månader men det ser  jag rätt positivt på för då har man tid att tapetsera och måla innan man flyttar in. 
HJÄLP  VAD TYCKER NI?????

Näe nu ska jag ta upp min lillplutt!!!!



My Life My Passion My Fashion

1 kommentar:

  1. Jag hade inte flyttat. Inte om det innebar att barnen får byta skola och därmed byta bort sina vänner. Man tänker ofta inte på att barn har lika starka relationer som vi. Man tänker ofta att de kan skaffa nya vänner, men för ungarna så kan det vara riktigt påfrestande att bryta upp och byta miljö och umgänge.

    Jag flyttade också runt mycket som barn. Jag har alltid saknat den där grundtryggheten. Jag vill inte att mina barn ska uppleva det.

    men samtidigt så kan du ju inte bo där du blir sjuk.

    När det gäller det centrala så bor jag i sthlm, och det funkar utmärkt för ungarna!

    SvaraRadera