Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

tisdag 19 april 2011

ingen är gladare än jag!!!

Jo det ska vara min man eller min mamma då.
Hos Sköterskan gick allt bra. Var ju därför att mest undersöka det hon kunde göra och det var astman. Gjorde lite tester m.m. och det kom upp varningstreanglar på dataskärmen. Sen en massa röda siffror. Summan av det hela var att mina tester låg rätt mkt under detdom borde göra med tanke på att jag redan medicinerar rätt grovt  mot andningen. Hon trodde att mina besvär kom av luftrören och att det behövde inte alls vara som hade ngt med emfysemen att göra.  Åh jag hoppas verkligen att det stämmer. Ingen är gladare än jag då!!
Så hon skulle skicka provsvaren från testerna till min läkare som jag ska till den 5:e maj. För att sedan av henne få remiss ner till gävle på lungkliniken eller vad hon nu sa.  Så jag vet inte så mkt mera nu än innan jag åkte in men fick iaf veta att det  ev inte har med emfyesmen att göra.  Däremot så rådde hon oss till att flytta härifrån då all fukt kan ha orsakat dom här symtomen och utlöst ngt. 

Så nu väntar jag på nästa tid som ska ge mig svar på testerna och ny medicinering och en remiss till gävle för att se hur emfysemen utvecklas och hur det påverkar mig nu (om det gör det) och för att se hur jag ska hantera den i framtiden.

Lägenheter av alla dess slag är välkommet om ni vet om ngn.
Jag har som sagt sökt på en lägenhet och ett hus idag så vi får se hur det går med det. 
Läkaren skulle oxå skriva ut ett intyg på att vi måste få en lägenhet snart och att vi ev. får hoppa före i ev vänteköer m.m.

Efter läkarbesöket så åkteja in och köpte nya tennisskor till mina tjejer. Dom behövde nya alla tre så det var läge för att investera det nu medans det finna kvar.
Köpte oxå tre tavlor på Coop som jag ska sätta upp i vardagsrummet. 
3kg lösviktsgodis och en massa andra små saker.   Fick även med mig 36liter läsk med mig hem. 
Ja jag dricker ju 2liter coca cola om dagen om ni undrar.  Ja jag vet att det inte  nyttigt och jag vet att man blir tjock ( men inte jag tack å lov). Vet även att det skapar både koffein och socker beroende.  Sockerberoende är jag redan så det skriker om det och koffeinet gör mig faktiskt inte alls så mkt då jag inte som så många andra inte dricker kaffe.
Ja så var det med det!!! Man lever bara en gång och ska man då gå runt och oroa sig för vad man ska å inte ska äta/dricka.  Näe jag tycker inte det.  däremot så gör jag allt jag kan för att mina barn inte ska bli likadana.  Dom får bara äta godis på helger. Och då betyder det inte att jag sitter och smaskar på godis när dom ser utan jag får i mig mitt socker intag i smyg och via colan.  Sen så får dom nästan aldrig dricka läsk men dom är så vana vid att jag dricker cola så dom reagerar inte över att jag alltid har ett colaglas i handen.

Sen får man såklart göra som man vill med sina egna liv och styra själva över sina egna barn. Alla är olika men jag är övertygad om att alla gör så gott vi kan utifrån det vi tror på.  Sen har vi olika utgångslägen att lyckas med det vi gör men det är en annan sak.
Jag dömer inte andra så lätt och hoppas ingen dömer mig heller för den delen. 
 Var ju inte direkt guds bästa barn i min ungdom och inte heller i vuxen ålder heller för den delen.  Se possitivt.  Jag ångrar ingenting jag gjort längre och inte heller vill jag ha allt tok jag gjort ogjort heller för det har gett mig så mkt erfarenheter och gjort mig till den jag är idag.
Idag är jag en väldigt glad tjej/kvinna men som pga  mina problem inte har så lätt att visa det alla gånger.  som vill alla väl och som bryr mig om andra.  Som tänker mer på andra än sig själv. 
Som har världens ADHD iblnad och då är jag inte alls så trevlig.
Är väldigt ofta sjuk och som gör att man fort blir trött och knappt orkar med sig själv och än mindre andra, vilket kan uppfattas av många att jag är sur å otrevlig men så är det inte.  jag mår helt enkelt inte bra just då!!
Impulsiv och rätt flytkig. Att jag är gift och har barn som jag tar hand om är ett under om man tänker på hur jag är, jag är den flyktigaste personen som finns och som brukar känna mig för instängd i ett förhållande.
Nu är jag så lycklig och har det jag alltid drömt om och min underbara man vet hur jag är så han ger mig rätt mkt space när jag behöver.
Barnen ger mig den variation jag behöver, ingen dag är den andre lik. 
Sen att jag behöver rutiner och är väldans noga med städningen och med att alla saker står på sina platser åså är ju både negativt och poositivt.  Jonas tycker det är skönt att jag städar men det händer att även han gnäller på att jag städar för mkt.  Men jag måste ha det så för jag får min lugn å ro när jag går där med min dammtrasa. Det är avkoppling för mig.
Rutiner med vissa saker är Aå O för mig, annars blir det kaos i min järna. Samtidigt så blir jag så oerhört less på alla rutiner och måsten ibland så jag kan spy.  Såna gånger jag behöver dra iväg och bara göra som jag vill.  Känna att man är Fri!!!!

Men gud nu har jag snart skrivit en hel bok, jag skulle ju bara berätta hur det gick hos läkaren.  Näe nu ska jag ta med mig ett glas cola och kansekgå ut å börja måla bänken till barnen så den blir klar nångång.


På återseende!!!!







My Life My Passion My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar