Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

söndag 10 april 2011

Ambulansen

Men nu var det länge sedan jag skrev igen men det har sina naturliga förklaringar de med som allt annat.

I torsda´s åkte jag in tilll stan med Vincent för att besöka dagjouren.
Jonas som var sjuk var hemma med dom andra små.  Nathalie och Filippa var hemma med cerine var frisk som en nötkärna så hon var på st´kolan som vanligt.

På dagjouren hade vi tid för både mig och Vincent. 
Dom lyssnade på mina lungor och jag fick inhalera och även att jag blev skickad på röntgen för att kolla lungorna.  Dom skulleäven skicka ett papper till nån astma läkaren för jag ska tydligen göra en utredning om vilken kapacitet mina lungor har. Bra det så man får rätt hjälp.
Vincent mannen blev först utsatt för att dom skulle kolla å klämma å känna på tån vilket han inte gillade kan jag säga.
Sen blev det halsprov för han å  det var om möjligt ännu mindre populärt.  Dom grävde nere i halsen på lillstackarn så jag var tvungen att be henne sluta.  Usch va han grät.
Provsvaren visade iaf att han hade steptokocker i halsen.  Inte konstigt att han varit sjuk länge.  Men nu är han på bättringsvägen tack å lov.

Hem efter tre timmar på dagjouren och ett snabbt besök på apoteket.

Kom hem och skulle geVincent sin första dos pencelin.  apotekaren har glömt fäst sån där lapp som det står hur mkt man ska ge honom. Typiskt. Ringde rådgivningen och fick en ungefär mängd där.


Somnade som en stock men vaknade tittsom tätt av min hosta som för övrigt håller på ta livet av mig.

I freda´s   tog jag med mig Filippa, Vincent och Jonas in till dagjouren. Struntade i att boka tid utan gick upp dit bara.
Fick reda på exakta mått på vincents pencelin mängd.  Tog halsprov på Filippa som varit hostig från å till i en månad. Även att jag tog halsprover.
Filippas prover visade att även hon hade streptokocker i halsen.  Ännu en som måste ha medicin.
Mina provervarnegativa men läkaren frågade om jag hade varit på röntgen än för dom misstänker att mina streptokocker har vandrat ner i lungorna. Kul kul!!!!  
Jag sa att jag nyss hade ätit pencelin men det behövde inte nödvändigtvisha botat mig från det.

Ja så iväg på röntgen. 
Där var jag först på tur. Gick ju lika fort som sist.  In åså ut igen åså var det klart.
Vincent däremot fick gå in flera gånger då doktorn som kollade på korten misstänkte en fraktur på tån.
Han skrek å skrek å skrek.  Hela avdelningen hörde honom.   Stackan!!!

Skulle få veta vad bilderna hade visat av mina läkare som skulle ringa när hon kikat på dom.  Hade hoppats på atthon skulle göra det innan hon gick hem men icke sa nicke.   Ingen läkare ringde.

Åkte upp på jysk å hämtade soffan som kommit efter att jag lämnat in min nya mobil på lagning. Nu har jag en låne mobil i tre veckor som är antik för fan......................jobbigt!!!!

Möblerade och höll på som en tok hela kvällen.

Barnen var på saron och lekte så man passade på när det var lite mindre barn här hemma.
Nu är det snart klartiaf. Bra blir det!!!!


Igår var det lördag och vi var hemma och tog det lungt hela dagen.  Nathalie och cerine var hos mormor och hade skoj.  Dom hade bakat m.m.

Vi gick å la oss vid halv tolv.
Jonas somnade vid halv ett.
Tre väckte jag dock han av att jag skrek.
Jag hade då legat sen ett med såna smärtor i lungan så jag kunde nästan inte andas in.  Det var som kramper.  Nästan samandragningar fast i lungan. Det var inte skönt och både jag å jonas troddej jag skulle dö på riktigt nu. Febern visade på 39,7.
Ringde rådgivningen och dom bad mig mellan skriken att ta två alvedon och en ipren.  Hjälpte inte det var det bara att ringa ambulans.
Efter 30 minuter hade det blivit värre.
Jonas övervägde att ringa 112 men jag förbjöd han. 
Jag tänkte inte alls åka nån jävla ambulans in på akuten.  Peppar peppar så började det sakta men säkert avta efter tre timmars plågan.
Jonas låg vaken och kollade på mig medans jag själv somnade som en stock av utmattning.

Vaknade idag vid halv elva.  Smärtan är kvar men den är hanterbar nu.  Jag är öm och mör i hela kroppen.
Syrran kom och frågade om vi inte skulle dra upp på IKEA idag ändå.
Viste inte om jag skulle orka men tänkte att vafan det finns väl sjukhus där med om det skulle bli likadant igen.

Åkte iväg och allt gick bra. Inte mer ont än jag hade innan jag åkte.

Skulle köpa bord till vardagsrummet men ALLA vitabordvar slut så jag kom hem utan bord mn med en massa andra småsaker som alltid.
Köpte en kompressor på JULA till oss.  Barnenscyklar  ska pumpas och poolen ska upp till sommaren.
Alltid bra med en kompressor hemma.

Blev Mc donald´s även idag.
Jonas, Filippa, Cerine  och Vincent hade städat och varit ute och hållt igång hela tiden medans vi var borta.
Alla barn utom Vincent var ute halva kvällen och lekte med grannbarnen.  Bra med friskluft för dom.

Nu ligger tjejerna å kollar på film.  Vincent sover och Jonas sitter och läser.
Jag ska snart hoppa in i duschen och hoppas på att jag klarar den här natten bättre än den förra.
Imorgon ska det ringas in till dagjouren för att få provsvaren och ev. att jag åker in med Nathalie som även hon är hostig som tusan.  Kan ge mig katten på att hon oxå behöver pencelin.

Ja det är roligt jämt eller va säger ni?????

Jag börjar tro att läkaren som tidigare sa att han trodde jag lider av nånting allvarligt har rätt.  Men jag är livrädd för att ta reda på det ju.
Men vi kan ju hålla tummarna för att det är nåt vanligt som har drabbat mig.


Ja det var allt för idag. Jag varken orkar eller har tid med att skriva mera nu !!!!






My Life My Passion My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar