Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

torsdag 28 januari 2010

shopping och ännu mera snö

Nu var det kväll igen och barnen har precis lagt sig, fast inte utan en massa bråk å stoj!!

Idag drog jag å alla mina underbara ungar in till staden. Hade som mål att få tag i en lampa, rockringar som spelar och blinkar. Fick tag i både + en massa andra saker.
Köpte även söngskydd till lillen, torkställning till flaskor, en teletubbies till filippa och nya nappar (fast hon borde sluta) till fillan. Nathalie och Ceirne har tjatat om rockringarna nu enrt stund så jag tänkte att nu när dom väl var med på stan så fick dom väl dom då!!!!
Värsta nostalgi trippen tillbaks en sisådär en 24-27 år när man fick soda stream dricka av morsan med smak av tutti frutti. Dom hade fått hem exakt likadana på Nilssons el och jag fick med mig både en sån och en portello hem. Underbart!!!

Hemköp slutade i en massa kassar som vanligt. Men nu har vi nästan allt för den här månaden i mat och hygien väg. Nån sak till bara men men ingen panik juh.

Har dessvärre hunnit med två stora bråk med Nathalie idag oxå!!!
Första gången så vägrade hon lyssna på vad jag sa och började slå mig, slutade med att hon gjorde som jag sa till henne ändå. Andra gången var bråket om samma sak men att hon vägrade lyssna på Jonas.
Hon har kommit in i en bråk period igen och det är verkligen skit jobbigt. Hon vägrar lyssna på nåt man säger och slår sina syskon och även oss vuxna. Hon tror hon bestämmer vilket hon måste lära sig att hon inte gör.

Ja det är bara att rida ut stormen det och fästa tanken på när "perioden" är över.


Undrar när detta snöoväder ska sluta. Hela sverige verkar ju vara lika mkt drabbat.
Idag när vi åkte hem så kom vi i den nya rondellen vid nya E4:an och där var det en långtradare som hade åkt av och stod med släpet över hela den vägbanan.
Usch !!!!
Men dom nya rondellerna är ju lite väl tighta oxå, inte sista som åker av för den här vintern kan jag slå vad om!!!!

Idag vart det så sen middag eftersom vi kom hem så sent. Blev våfflor, inte alls min grej men men ibland får man offra sig för resten av familjen oxå. Lite godare med glas eller grädde till.

Imorgon ska jag in å luncha med lovely, jag å fillan. Blir väl pizza antar jag. Dom stora får köpa pizza efter skolan och mysa lite hemma.
Ska även leta några snygga vinglas och andra glas som jag ska ha i vitrinskåpet från IKEA brevid servisen som vi fick i bröllops present.
Hoppas bara att det inte snöar hela natten för då läre vi inte komma utanför dörren på hela dagen. Vet inte om jag pallar att skotta med min mage hela vägen ner till vägen. Ja det är bara att hålla tummarna.

Nu ska jag gå å kolla varför Nathalie ligger å skriker på mig igen................................




Love.......................................

1 kommentar:

  1. Vad tycker du om Anyuru? - http://fashionmonsters.blogg.se/2010/january/detta-ar-ett-inlagg.html

    SvaraRadera