Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

tisdag 12 januari 2010

tisda´morgon

Tisdag redan och morgonen har varit mysig. Började med att jag sov över en timme, hade ställt klockan på sex men vaknade av att J ringde vid sju. Aja så kan det vara ibland.
Cerine hade vaknat av sin egen klcoka som jag ställde till henne igår kväll. Nathalie sov fortfarande men hon hann ändå.
Barnen tycker inte om att stressa juh så när dom stod och borstade tänderna så började dom slåss å bråka, ingen bra början men det gick över ganska fort.

När åkt iväg med syrran på skolan så fick jag väcka fillan, hon som alltid är vaken först. Lillfia var väl trött efter natten. Hon kom inatt igen, var rädd för krokodiler och ormar som vanligt. Somnade rätt fort mellan mig å Jonas.

Nu sitter vi här å jag har precis värmt spagetti å köttfärssås till fillan men hon vill inte ha. Tycker även att hon äter dåligt nuför tiden. Ja det är väl kanske nån period hon är inne i, får avvakta å se hur det går framöver.

Idag ska vi in till stan jag å min lilla gumma. Ska vara på MVC senare idag å lyssna lite. Ska bli intresant att se hur stor magen blivit sen sist jag var där. Vill verkligen inte åka in till stan men nåste, har fått nån form av folkskräck. Även att det kan bero på att jag har gått upp typ hur mkt som helst i ivkt och inte alls trivs med mig själv just nu. Aldrig varit så tjock å stor som nu, skit jobbigt är det.
Vikten påverkar mig väldigt mkt måste jag ju säga. Försöker tänka lite lätt påre men det kan vara svårt ibland. Men filippa gick jag upp typ 13 kg om jag inte missminner mig men nu har jag gått upp över 20 kg. Kommer att ta tid att gå ner allt igen och jag har inte ro att vänta med det. Dom 13 kg som jag gick upp med fillan + några kilo till var borta efter 1½-2 månader efter förlossningen. Ja får väl ligga i med träningen igen så kanske det försvinner fortare.


Igår vart jag possitivt överraskad när jag insåg att ett av mina favoriter har börjat igen, "familjen annorlunda". Helt underbart med alla barn och ett sånt tålamod dom har. Jag skulle nog inte palla med att ha 8-10 barn även fast jag kan tänka mig att det måste vara helt underbart. Har nog lite FÖR mkt DAMP för det ja.
Längtar tills nästa måndag!!!!



Nu ska jag kramas lite med flisan. Återkommer senare idag med lite bilder från dagen.


Love.................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar