Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

måndag 24 januari 2011

Shopiing, Skvaller, Snack & En Massa Annat!!!!

Ja jag vet..............urusel uppdatering. I konw men jag hade helt enkelt inte tid igår.
Började dagen med att äta frukost med min familj.   Gjorde iordning mig för en slappardag med familjen.  Skridskor var tänkt.  Började harkla upp blod och ringde rådgivningen.  Fick komma in och där var det en evig väntan.  Var även där jag konstaderade att Jonas måste ha ADHD.  Nathalie och Cerine åkte till mormor och Filippa och lillemannen åkte på buspalatset med svärmor.  Jonas var med på akuten och han visade sig vara mer rastlös än jag någonsin har sett honom förut.  Han pillade på allt och skulle kolla i skåpen och provade massa plast handskar  m.m.  Åh jag mest satt och skämdes och hoppades ingen läkare skulle komma just då .  Min älskade han är så rolig ibland.  Vissa gånger kan man tro att dom fortfarande är på lågstadiemivå.  Men jag älskar han, han är den bästa!!!!

Fick iallafall träffa en läkare som jag för övrigt anser är världens bästa,  namnet Gullrik passar honom perfekt.  Han änsåg att jag skulle träffa en kirurgläkare.  Det vart en evig väntan då ambulans på ambulans susade in och gick förre i kön.  Givetvis ska allvarligt skadade gå före men det är ju så tråkigt att sitta å vänta.  tjatade till mig två timmars permision från akuten.  Åkte på Maxi och hemköp med svärmor och Fillan och Vincent.  Blev lite handling och sen tillbaks i läkarnas våld.
Fick vänta ytterligare ett bra tag. 
Kom in en läkare till slut som konstaterade att jag behövde medicin mot magkatarr och magsår.  Har ju tidigare ätit receptfria men fick nu starkare på recept.  Fick även lite hjälp med andra saker där. 
Ja hemma var jag vid åtta på kvällen.  Efterlängtad av både man och barn.  Framför allt av Vincent som inte alls är på så bra humör om inte mamma äe med honom.  Mannen i huset hade lagat rostbiff potatissallad och grönsallad till sen middag.   Mums!!! Höll på att svälta ihjäl på akuten då jag inte fick varken dricka eller äta. 
Ja så var den dagen . Kvällen tillbringade vi med att mysa med barnen. 

Idag vaknade jag sent igen och gjorde mig klar för en shoppingdag på Birsta med Linda. 
Shoppade inte alls mkt.  Blev nån eldkorg och en fin skål inne på BOOM och lite småsaker på IKEA.

Fick IKEAs goda fläskytterfile i mig iallafall.  Åh   vad jag älskar maten på IKEA. 
Hemma så hade Nathalie åkt till mormor, cerine, vincent och filippa hade lekt och myst och även att Filippa hade varit på gympan. Jonas hade bäddat nytt i sängen,  dammsugat, lagat mat, hängt tvätt m.m.  Åh han är så underbar mitt älskade älskade älskade hjärta.  Vad hade jag gjort utan honom.???


Nu har jag satt/hängt/lagt upp och iordning alla nya inköp där dom ska vara och allt är klart för en ny vecka med nya utmaningar och upplevelser.  Nathalie sover hos mormor inatt och kommer hem vid åtta imorgon bitti för att byta kläder ev duscha och göra sig klar. 
Näe nu gott folk ska jag fösöka sova såjag är redo för en måndag beståendes av Möte, tandläkarbesök m.m.
En fika/lunch med antingen Linda eller Madde är oxå inplanerat.   Ja Godnatt på er!!!!!




My Life My Passion My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar