Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

måndag 31 januari 2011

Halv två

Men nu var det länge sedan igen...................Usch !!! Har faltiskt varit på väg många gånger men har känt att "näe jag har ingen lust"!!
Nu är jag här iallafall.
Helgen har varit lika bra som förra och helgen före det osv.   Inget speciellt har gjorts. 
Vi har varit väldigt oaktiva och inte fått så mkt vettigt gjort.  Har slagit in lite av Vincents paket, dammsugit lite, Ätit en massagodmat och ett kilo för mkt godis.  Ja det känns som om det är det enda vi gjort faktiskt.  Inte städat eller gjort nå sånt heller mer än nåt lamt försökt till att dammsuga.  Lite lata måste man få vara.  Det är ju dock på helgerna som man ska vara lata och bara umgås medans hela familjen är samlad. 
Igår sov Cerines kompis här och dom var vaken längre än mig och Jonas. Dom la sig vid halv två.  Dom lekte, byggde kojor, spelade dataspel och kikade på film nere o Cerines rum.  Ja själv så gick vi å la oss före dom gamla som vi är..................!!
Imorgon är det måndag igen och jag har beslutsångest över vart dagen ska tillbringas.  Hemma eller i stan som vanligt.  Är ju sista dagen Madde bor här (på ett tag iallafall) så det vore kul att kunna få ta en sista fika med henne innan hon drar.  Samtidigt så är det enda dagen jag har chans att bara vara hemma och ta de tlungt med Vincent för jag har en massa möten och skit hela veckan.  Cerine ska till tandläkaren och jag ska dit oxå för den delen. 
Ja vi får se vad det blir.  Antagligen så blir det en sväng in till stan men ska försöka göra den svängen rätt kort så jag får vila lite och mysa med min älskade lilleman. 

Appropå ingenting så har lillegrynet mitt fått sin femte tand.  Åh vad stor han börjar bli.  vart fan tar tiden vägen.  Jag hinner inte med juh. Man vill ju att dom ska vara små en evighet så man hinner ta vara på tiden bättre och så man får rå om dom lite till.  Nu duger det verkligen inte att kramas när som helst (men nästan) utan nu har han inte tid med sånt trams (om han själv inte vill) utan nu är det betydligt intressantare att utforska världen och alla leksaker.  Bra det men tråkigt för mig och alla andra som vill mysa och pussa på han hela tiden.

Jonas jobb ska ju åka till Munchen i veckan här.  Är ju innebandy VM där och eftersom dom är VM sponsorer så ska dom givetvis vara på plats.   Jonas kommer dock inte att åka dit och det är ju lite synd men skönt för mig på samma gång.  Jag vet inte om jag skulle klara en två veckor själv just nu med kidsen.   Känns faktiskt bedrövligt men det är så det är just nu.  Det kan ju bara bli bättre så jag ser framemot när jag blir fullt frisk igen och kan vara tillbaks i mitt normala tempo.
Sen så vet ju jag att han inte vill åka pga andra orsaker oxå. 

Jag längtar just nu tills alla barnen fyller år, vet inte varför men så är det varje år.  Jag älskar att ge dom det dom önskar sig och se glädjen i deras ögon.  Mysa och äta tårta m.m.
Nathalie börjar ju bli för stor för att ha kalas men jag funderar på om jag inte ska hyra badhuset ändå så får hon göra som hon vill om hon vill bjuda sina kompisar eller inte.  Det kan ju vara skönt att ha hela badet för sig själv bara ändå.  Kanske att jag slår ihop Filippas kalas med Nathalies eller nåt.............jaja fårse hur vi gör.

Nathalie önskar sig ivarje fall en mobil med pekskärm och presentkort på intersport eller team sportia,  h&m och några flera ställen.   Mobilen är inköpt men resten får jag ta lite närmare hennes födelsedag med tanke på att hon fort kan ändra sig.  Hon fyller ju ändå inte förän i Mars.
Filippa som fyller efter Nathalie vill ha polis lego, en hnd (ett gosedjur som Nathalie och Cerine har), barbie dockor m.m.  Har inte köpt ngt av detta än heller utan det enda som har köpts till henne so far är ett Hello Kitty påslakanset.  Likadant med henen, hon kan ändra sig så fort hon kommer ner på albins igen. 

Vincent som fyller rätt snart är ju klar!!  Blev lite kläder, en badleksak, ett bil garage, några andra små leksaker m.m.  Ja lite smått å gott.  Han är ju så liten än så det kvittar nog vad han får om man frågar han.  Han är nöjd om mamma går runt och har honom på höften hela dagarna liksom.

Nu ska vi försöka sova.  Klockan är ju trots allt halv två och snart så ringer klockorna för en ny dag.

godnatt



My Life My Passion My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar