Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

måndag 10 januari 2011

Snickaren................

Nu har det blivit måndag igen och alla rutiner har infunnit sig.  Barnen är på skolan och karln borta.  Bara jag, Filippa och lille Vincent hemma. 
Somnade inatt vid två.  Kunde inte somna och när jag låg där som bäst så kom Filippa in till oss.  Min lilla prinsessa. 
Vi låg och kikade på Fam.  Annorlunda en stund innan jag insåg att klockan var mkt och att barnen skulle upp på skolan.
Jonas sov som en stock i vanlig ordning och tur är väl det med tanke på att han kliver upp den tid han gör. Stackars min älskade bubbe.
Lite trögt var det när klockan ringde vid sex. Hade då elva missade samtal från lovely.  Jag vaknar inte innan jag själv känner att jag msåte vakna, och ibland inte ens då.

Men Filippa var gullig inatt.
Jag - "Men gumman nu måste vi försöka sova så vi inte försover oss i morgon då vi ska försöka få upp Nathalie och Cerine till skolan"
Filippa - " Okej mamma. Godnatt!
Jag -  "Godnatt min älskade gumman"
Filippa efter en minuts eftertanke -  " Du inte säga så mamma.  Du säga Godnatt min prinsessa. "  (Jag brukar alltid säga Godnatt min prinsessa annars)
Jag-  " Ja godnatt min Prinsessa.
Filippa.- " Du mamma"
Jag - " Ja vad är det gumman"
Filippa - " Du är så fin."
Jag-  "Näe hjärtat du är fin. "
Filippa - " Ja. Jag är fin och Du är fin men pappa inge fin".
Jag-  " Jo pappa är oxå fin"
Filippa-  "Jaha"

Det var så roligt när vi låg där för man börjar ju undra vad dom små har i tankarna på nätterna,  Ja inte är det att sova iallafall. Inte våran Filippa inte.  Gullunge.

Precis när Nathalie och Cerine skulle dra till skolan så kom snickaren hit. Nice nice synd bara att han prickade in dagen då jag hade förväntat mig att Filippa skulle sova länge och jag få mera tid för Vincent.  Aja bara att bita i det sura äpplet och se glad ut.
Hon sover ju än så länge så hon kanske inte hör allt oljud ändå.

Dagen ska tillbringas först hemma.  Sen en sväng in till stan för två viktiga möten.  Sen hem igen för att vila.  Känner att jag kommer att vara helt slut när jag kommer hem.   Är redan en massa trött.

Skulle ha varit förbi Maxi och handlat lite men det får bli en annan dag. 




My Life My Passion My Fashion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar