Skapa ditt eget drömliv!!!
Välkommen tilll vår värld!!!!

måndag 27 juli 2009

Inte för kräsna!!!

Ja nu ligger jag i sängen och bloggar. Var på jobbet idag då jag var på toa för att kissa och det kommer ut en massa blod. Blodet droppar och rinner verkligen.
Skulle ringa gyn men syrran beordrade mig att sätta mig i bilen till sjukhuset.
Väl där fick jag vänta i typ 30 minuter och sen komma in till en läkare som inte kunde konstaera om det var ett missfall på gång eller om blödningen kommer från moderkakan. Hon tyckte att det var lite för mkt blod för att komma från moderkakan så hon kunde ju inte säga säkert.
Men på ultraljudet visade sig allt vara bra och hjärtat på lillan/lillen slog och allt verkade vara okej. Livmoderetappen var 4 cm som den skulle och det såg ut som att livmoderhalsen var stängd.
Sjukskriven nu i två veckor med order om att ligga ner och inte vara aktiv eller i speciellt mkt rörelse. Fick även medicin som är blodhämmande.
Så nu ligger jag här och det ser ut som om jag ska göra det ett par dagar....................puh vad jobbigt. Jag som har HUR mkt som helst att styra upp och handla innan bröllopet. Ja så kan det gå. Barnen ska iallafall på dagis/fritids nästa vecka så men då jobbar Jonas men jga hoppas att han får lämna barnen innan han går på morgonen så får jag försöka handla och göra allt som ska göras fast göra det lungt.

Jävla skit !!!! Föruto att jag kommer att bli helt nere om det blir ett missfall så hade det inte blivit dåligare tajjming på det hela. Ja så är det och det är bara att vänta och se vad som händer. Ska tillbaks om två veckor igen iallafall och om det skulle bli större blödning än vad det redan är eller om det kommer ut klumpar som det gör vid missfall så ska jag åka in direkt. Antar att dom söver mig och tar bort det då!!! Vem klarar av att se ett dött foster i 15-16 veckan???. Jag skullenog inte orka med det inte just nu iallafall.

Får hoppas på det bästa innan ngt händer nu, vi som ska ner på tittut och har kollat en massa olika vagnar och fixat å donat.
Ja så är det!!!

Skriver sen nu ska jag ta lite medicin som jag ska ta 8 per dag.


Love....................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar